Re: Ervaringen met de WPM Konos? Overstap naar conisch en single dosing

12
nicholas schreef: do 22 mei 2025, 19:14 De Niche lijkt me op zich interessant. Maar ik denk dat ik vrij snel de behoefte zou hebben om te upgraden.
Als je natuurlijk het budget ervoor hebt, staat de dollar op dit moment erg gunstig.

Ik zou zeggen: zet dan hoog in en neem een Kafatek MC6 – dan hoef je je nooit meer druk te maken over je maler of het upgraden ervan. 😁
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V SSP(Lab Sweet) & Baratza sette 270 WI & 1zpresso ZP6 & pre-order Kafatek Monolith Titan SDRM

17
Ik beslis binnenkort of het de Honne of de Konos wordt. Ik heb Hedone al gemaild met enkele vragen over de 2.0 zodra ik antwoord heb hak ik de knoop door.

Wat een indrukwekkende verzameling molens als ik jullie onderschriften lees. Als we die allemaal zouden samenbrengen krijgen we de ultieme grinder showdown. Opvallend trouwens: ik zie niemand meer met een Niche. Zijn jullie allemaal geüpgraded?
Londinium-Eureka75e-ECM Giotto-Mazzer Major-Fiorenzato T80-

19

nicholas schreef:Opvallend trouwens: ik zie niemand meer met een Niche. Zijn jullie allemaal geüpgraded?
Overstappen hoeft geen upgrade re zijn maar een wisseling van de wacht.

Die Niche performed gewoon rete hoor, zal altijd zo blijven door zijn Mazzer maalwerk. Veel verbetering kan er niet meer komen op conisch gebied voor espresso met de huidige maal setjes.

Dus niet klakkeloos er vanuit gaan dat wanneer een Niche weggaat dit ook een upgrade zou zijn.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

20
Het zal de Konos worden.
Ik kreeg een bericht terug van Honne, maar eerlijk gezegd vond ik het niet echt overtuigend. Mijn indruk is ook dat hun nieuwe maler eerder gericht is op medium tot light roasts ipv medium/dark.

Daarnaast heb ik ook input gevraagd aan TomsGrinderLab (de man achter de YouTube-video die hier eerder werd gepost). Hij heeft beide malers vergeleken en raadt me aan om voor de Konos te gaan.

Keuze dus gemaakt! Ben benieuwd en laat zeker weten hoe hij me bevalt.
Londinium-Eureka75e-ECM Giotto-Mazzer Major-Fiorenzato T80-