Re: Sage Oracle Touch

11
rovermgfan schreef: za 11 okt 2025, 13:11
Leinad schreef: za 11 okt 2025, 12:41 Dank voor je reactie. Mijn bedoeling was zeker niet om jouw keuze te bagatelliseren. Oprecht benieuwd.
Ik snap heel goed het gemak, wij hebben om die reden dan ook zowel een volautomaat als halfautomaten in de keuken staan.
Don't worry.
Heb ik ook niet zo opgenomen 👍
Als voormalig Sage gebruiker wil ik hier toch graag op in gaan. Begrijp me goed: ik zal een Sage machine nooit oftenimmer afbranden! Ik heb zelf de Sage Barista Touch ruim 3 jaar en 9 maanden in gebruik gehad en er heel veel plezier van gehad. En die machine loopt nog gewoon lekkere door bij een bekende uit de familie nu, wcht niks mis met dat ding!

Puur voor mijzelf, ik wilde een paar stappen verder kunnen gaan in het sturen van variabelen, waarbij de Sage machine die ik had (en voor wat ik heb kunnen vinden, ook hun andere modellen) niet datgene in vrijheid geven waarnaar ik op zoek was.

Maar, zelf ook een vriendin hebbende die heel graag een lekkere cappuccino wil maken en niets van het gedoe er omheen: het is echt mogelijk met een ander merk ook en eigenlijk zelfs makkelijker.

Door een losse, fatsoenlijke bonenmaler aan te schaffen is je maalgraad /retentie/hoeveelheid veel stabieler, waardoor er minimaal tot geen verschil in je output zit. Een paar makkelijke losse tooltjes om de puckprep constant te maken en iets waarmee je je melk kannetje ol hoogte kunt zetten van je stoompijpje, waarbij je alleen met een temperatuur metertje in de gaten hoeft te houden dat je melk niet te heet wordt.

Het is even investeren en zoeken, maar het geeft echt meer constante resultaten dan de Sage, zonder alle heisa er om heen, kan ik uit persoonlijke ervaringen vertellen. Ik doe bovenstaande nu met een Lelit Bianca machine en Eureka Mignon Oro maler. Dit single dozen zou je ook nog weg kunnen halen door een maler met hopper neer te zetten.

Ik weet dat je je keus voor nu (voorlopig) al gemaakt hebt, maar just on case je ooit nog eens eenzelfde keus mag/moet maken:

Het kan ;)
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *