Re: Het gebruik van AI tools

11
Nog even een opmerking over deze opmerking van ChatGPT (behalve het nutteloze gebruik van een hersenemoji):
Hk87 schreef: vr 17 okt 2025, 21:03 🧠 Een LLM (Large Language Model), zoals GPT-5, Claude, of Gemini, is het taalmodel zelf — een getraind AI-systeem dat tekst begrijpt en genereert.
Een LLM analyseert tekst op door het herkennen van woorden, zinnen en hun onderlinge relaties. Maar dat is niet hetzelfde als menselijke "begrip", het is alleen een statistische evaluatie van taal zonder enig inzicht.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

12
bobbee schreef: za 18 okt 2025, 09:40 Dat zou best kunnen alhoewel ik denk dat er wel een hoop zal worden overgenomen door AI. Alle dienstverlenende functies zullen met een jaar of 4 er heel anders uitzien. En alles wat niet schaalbaar is zal meer waard worden.
Dat denk ik ook wel. En sommige banen zullen vrijwel helemaal verdwijnen, zoals eenvoudig administratief werk. Telefonische klantenservices zijn volgens mij al vrijwel volledig vervangen door chatbots (en ik verwacht dat de meesten daar wel enthousiast over zullen zijn).
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

13

fob schreef: Telefonische klantenservices zijn volgens mij al vrijwel volledig vervangen door chatbots (en ik verwacht dat de meesten daar wel enthousiast over zullen zijn).
Denk je dat? Ik vind de chatbots bij klantenservices een ware hel. Als ik een probleem heb wil ik graag iemand spreken die het dan voor me oplost. Ik wil geen chatbot die blijft herhalen wat ik zeg, vals begrip toont en al helemáál niet met een oplossing komt....
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta

14
Hier was misschien een knipoog emoji op zijn plaats geweest om aan te duiden dat het een sarcastische opmerking was. ;)

Ik heb meteen even mijn avatar veranderd naar Clippy, het paperclipje in Microsoft Office dat zich vroeger te onpas en te pas aandiende om te helpen. Dit staat voor mij symbool voor irritante AI. Bovendien is het recent symbool geworden voor protest tegen grote techbedrijven die gebruikersinformatie verkopen om AI te trainen.

15
fob schreef: za 18 okt 2025, 10:28 Hier was misschien een knipoog emoji op zijn plaats geweest om aan te duiden dat het een sarcastische opmerking was. ;)

Ik heb meteen even mijn avatar veranderd naar Clippy, het paperclipje in Microsoft Office dat zich vroeger te onpas en te pas aandiende om te helpen. Dit staat voor mij symbool voor irritante AI. Bovendien is het recent symbool geworden voor protest tegen grote techbedrijven die gebruikersinformatie verkopen om AI te trainen.
Haha, dat paperclipje vond ik zo leuk om naar te kijken (jeugd sentiment denkik)🫣
En voor zover ik me nog kan herinneren kon ie ook helemaal niks nuttigs 🤣
You can't buy experience