Goedemiddag medekoffieliefhebbers,
Na geruime tijd meegelezen te hebben, besloten om mij aan te melden daar ik graag antwoorden zou willen hebben op een vraag die later in het topic Malers komt.
Ik ben sinds 2013 in het bezit van een espressomachine. Tot 3 maanden geleden een Vibiemme Domobar 2B JR en nu een Quickmill Elevate R (2B met pid). De molen is sinds 8 jaar een Eureka Olympus HS met TiN schijven. Mijn favoriete koffies zijn donkere, Italiaanse melanges waarbij de Passalacqua Napoli met stip op nummer 1 staat.
Ik maal ca. 9 gram in een 9,5 filterbakje en trek in 27-30 seconden een (technisch dus niet helemaal correct) Lungo van 80ml van.
Recent heb ik 4 koffies van de LR uit Amersfoort geprobeerd waarvan allen de Intimo mij echt kon bekoren, de Nostro heel redelijk was en ik de Brazil dark en de Guatemala direct heb weggegooid.
Bij aanschaf van de Quickmill heb ik tevens een WDT-tool en een leveler aangeschaft waarbij ik onafhankelijk van de koffie ervaar dat het het levelen consequent minder ml’s in de kop oplevert. WDT-en heeft bij mij geen enkele invloed op de doorloopsnelheid.
Eric
Re: Voorstellen/setup
2Welkom Eric! Leuke spullen en heb je nog een foto van je setup? Vind ik (we) altijd leuk om te zien.
Wat betreft WDTen gaat het niet zo zeer om de doorloop snelheid maar meer om consistentie en het verminderen van de kans op channeling.
Succes met je vraag bij de malers
Wat betreft WDTen gaat het niet zo zeer om de doorloop snelheid maar meer om consistentie en het verminderen van de kans op channeling.
Succes met je vraag bij de malers
3Welkom Eric!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
6Welkom hier en plezier!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820 & een QM3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
mooie gedaan!