Blackbird Utrecht

11
De beroemde springweggarage (om de hoek bij van pommeren)?

Volgende keer even langswippen als je in mijn stadsie bent. Je wou nog foto’s maken van de L1P volgens mij.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Re: Blackbird Utrecht

12
manduca schreef: za 01 nov 2025, 19:22 De beroemde springweggarage (om de hoek bij van pommeren)?
Ja klopt! Springweg, Strosteeg 83, 3510 VK Utrecht.

Ideaal als je midden in de oude binnenstad alle ruimte wil om te parkeren.

Hoe staat die garage bekend bij de Utrechters? Die hebben de garage zelf niet nodig natuurlijk want alles op loop- of fietsafstand.

Ik ga ook niet met de automobiel de Amsterdamse binnenstad in, dat doen mensen "van buiten".
manduca schreef: za 01 nov 2025, 19:22 Volgende keer even langswippen als je in mijn stadsie bent. Je wou nog foto’s maken van de L1P volgens mij.
Graag!

Ik moet nog van Reiss horen wat hij precies nodig heeft, foto's of een reportage van een onderhoudsbeurt. Maar eerst staat er een video van een aanpassing aan de Vectis op de rol, binnenkort, te doen bij Tije thuis.

Ik was in Utrecht voor een lange vermoeiende vergadering (die gelukkig heel goed verliep) en daarna had ik de pijp grotendeels leeg dus ik kwam niet op de gedachte van "hee wie woont er hier ook alweer om de hoek!"
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

14
Liep van de week ‘s avonds laat terug van een vergadering naar een parkeergarage bij Hoog Catharijne, maar dat doe je ook niet meer voor je plezier
ACS Vesuvius Evo Leva (DS) - G-iota Pro83VS SSP LS
Bezerra Strega (PSM) - etzMAX LM
La Pavoni Esperto Abile - Eureka Mignon XL

15
manduca schreef: za 01 nov 2025, 23:33 Staat bekend als een lelijke puist, met veel overlast.
Gemeente heeft de garage overgenomen, met de ambitie tot sloop en het bouwen van woningen.
Wat een goede gemeente!

Ik herinner mij ineens de Zeigelhof-rellen, ook wel Piersonrellen genoemd, in Nijmegen. Een week lang slagveld met zwaar militair geweld tegen protesterende burgers en krakers. De gemeente had besloten midden in de binnenstad veel gebouwen plat te gooien om plaats te maken voor een parkeergarage voor 200 auto's. Ik stond er destijds ver vanaf omdat ik net vader was geworden en meer bezig was met flesvoeding en luiervouwen. Ik zat in het bestuur van een opleiding in Nijmegen en hoorde dat de meeste studenten mee hadden gedaan aan de gevechten. Besloten werd dat dit geen schoolverzuim was maar dat het zinvolle maatschappelijke dienstverlening betrof zodat de inspectie er niets tegen kon beginnen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Piersonrellen

Goed te lezen dat een verstandige gemeente vandaag de dag besluit zo'n garage te slopen om plaats te maken voor woningbouw.

Hoewel ik blij was met de parkeerplek ben ik niet van plan om barricades op te werpen, mij vast te ketenen aan de parkeergarage en mij te verzetten tegen de Mobiele Eenheden en scherpschutters van de overheid.

Woningbouw in het centrum, perfect.

En excellente koffie, nota bene schuin tegenover Van Pommeren waar excellente koffie-apparatuur te koop is.

Misschien meteen Hoog Catharijne slopen om woningbouw neer te zetten waar nu gewinkeld en geparkeerd wordt. Dat begint toch al in te storten lees ik net:

https://nos.nl/artikel/2588880-parkeerg ... g-scheuren
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

16
Nieuwegein is geen Hoog Catharijne. En HC is net helemaal vernieuwd. Dus dat blijft nog wel even staan. Zitten trouwens al woningen en kantoren boven.

Maar er wordt flink ingebreid in Utrecht met woningen. Check de merwedekanaalzone maar eens.

Maar ik ga de koffie ook zeker even testen. Ben nog wel op zoek naar een goede plek in Utrecht.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

17
manduca schreef: zo 02 nov 2025, 16:43 Nieuwegein is geen Hoog Catharijne. En HC is net helemaal vernieuwd.
Oh ja dat is waar ook.

Die omgeving is nu zeer indrukwekkend. Bijna even imposant als het NS station van Arnhem. In Arnhem vind ik het overdreven voor een kleine stad maar in Utrecht past het wel.