Re: Lagom P80

51
Gefeliciteerd!
Niche en p-80 op een Lelit Bianca is echt wel een nette en veelzijdige setup die je heel veel variatie en lekkers zal brengen.

Geniet er lekker van en laat ons ook met de tijd weten hoe het bevalt allemaal
You can't buy experience

52
Thnx :)

Eerste bevindingen zijn al positief. De koffie smaakt zoeter dan uit mijn niche.
En leuk dat ik nu direct in het portfilter kan malen. Dat is toch wel handig moet ik zeggen.
Verder voelt de Lagom erg solide aan. Ik ga lekker verder experimenteren en deze mizen burrs ontdekken
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -

54
Rosanne schreef: za 29 nov 2025, 10:37 Thnx :)

Eerste bevindingen zijn al positief. De koffie smaakt zoeter dan uit mijn niche.
En leuk dat ik nu direct in het portfilter kan malen. Dat is toch wel handig moet ik zeggen.
Verder voelt de Lagom erg solide aan. Ik ga lekker verder experimenteren en deze mizen burrs ontdekken
De mijne is gisteren geland, nadat ik de eerste melding van DPD op 18 november kreeg. Vond het opvallend lang duren.

Ik herken me 100% in de bevindingen van Rosanne.

Met de nieuwe ring past de filterdrager van de Londinium wél goed in de vorken.
De auto-off functie is toch ook wel handig.
De Omni Mizen maken íets meer herrie op mijn oren t.o.v. de SSP UM's in mijn P64, maar het is echt marginaal.
Statisch-electrische retentie lijkt minder hoewel ik er nog geen Malabar in heb gehad.
Ik moet wennen aan de keus om in de PF te malen, ik deed dat eerst in een shaker. Maar ik ben al 2 shots kwijt en een puinhoop rijker omdat ik was vergeten de PF er in feite ook onder te steken... Kluns...
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

55
ErikvW schreef: di 02 dec 2025, 13:18
Rosanne schreef: za 29 nov 2025, 10:37 Thnx :)

De mijne is gisteren geland, nadat ik de eerste melding van DPD op 18 november kreeg. Vond het opvallend lang duren.

Ik herken me 100% in de bevindingen van Rosanne.

Met de nieuwe ring past de filterdrager van de Londinium wél goed in de vorken.
De auto-off functie is toch ook wel handig.
De Omni Mizen maken íets meer herrie op mijn oren t.o.v. de SSP UM's in mijn P64, maar het is echt marginaal.
Statisch-electrische retentie lijkt minder hoewel ik er nog geen Malabar in heb gehad.
Ik moet wennen aan de keus om in de PF te malen, ik deed dat eerst in een shaker. Maar ik ben al 2 shots kwijt en een puinhoop rijker omdat ik was vergeten de PF er in feite ook onder te steken... Kluns...
Ik ben heel benieuwd naar wat je vind van de p80 in vergelijking ook met je voorgaande malers.

Hoe het ook zit met dark/medium/light roast met de Mizen schijven.
You can't buy experience