MichaelGaggia schreef:
Heeeey wat lees ik
heb je een maler erbij gekocht of is de XL verkocht en/of ben je gezwicht voor de Libra?
Ik ben wel heel benieuwd hoe het je allemaal wel of niet bevalt en of je het als een upgrade ervaart.
Haha! Ja heb ze beide, het jeukte al langer om die Libra 65 te hebben maar twijfel over de AP schijven. Ik heb hem echt nog maar een paar dagen dus kan nog niks zinnigs over zeggen.
Ik schreef er gisteren dit over
bobbee schreef:Ik heb de Libra 65 All Purpose.
Ben nog aan het ervaren wat ze kunnen. Vooralsnog malen ze langzaam net als de SSP mp. Niet verrassend gezien de gelijkheid van de vertanding. Op smaak, ja lekker! Maar dat doen de schijven in de XL ook. Voor nu kan ik voorzichtig zeggen dat ze wat zachtere koffie produceren. Enorme verschillen kan ik nu nog niet waarnemen maar misschien dat het duidelijker wordt als ik de XL weer pak.
Als het verschil dusdanig weinig is zou ik toch overwegen om de standaard burrs te pakken ivm de snelheid.
En dus vandaag waar jij op reageert. Op smaak is het dik in orde maar dat vond ik ook al van de schijven in de XL.
Hij maalt wat langzaam en daar moet ik aan wennen, mocht dat me gaan irriteren dan zal ik de espresso burrs bestellen. In de XL zat ik voor 18 gram op 8,4 sec en met de Libra AP op 20 a 25 sec! Alleen die zijn zo duur vind ik met 135 euro! Vooralsnog ga ik nog even door met wennen, ik geef het een kans.
Vraag mij later nog maar eens als je wilt als ik het vergeet. Je woont niet in de buurt van Emmen denk ik? Anders kun je komen kijken en testen.