Re: Op zoek naar een espressomachine?

51
Wat Han zegt. En dan zou mijn voorkeur uitgaan naar de tweedehands Gaggia en deze uitbouwen of uit laten uitbouwen naar een Gagguino. Tweede voorkeur Lelit. Sage zeker niet.
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

53
Mrris schreef:
bobbee schreef: ma 06 jan 2025, 13:13 Nee dit is niet de plek daarvoor. Er is een topic om voor te stellen waar je dit ook kwijt kunt.

Als je daar een topic aanmaakt met dit bericht dan verwijder ik deze.

https://www.koffiepraat.nl/forum/viewfo ... 5b14489ab6
Mijn excuses, ik heb me voorgesteld en m'n bericht daar aan geplakt
Geen excuus nodig! Mooie weg ben je aan het bewandelen!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

54
In aanvulling op m'n dagelijkse bakkie V60 ben ik me voorzichtig aan het oriënteren op m'n eerste espressomachine. Ik kan gerust zeggen dat ik heel veel artikelen heb gelezen en heel veel reviews. Ik twijfel tussen een levermachine (de Flair/Cafelat) of een Rancilio. Ik heb ook met een schuin oog gekeken naar de Meticulous, maar dat is wellicht een te stap te ver. Het relatieve gebruiksgemak van een levermachine spreekt me aan, maar schijn bedriegt wellicht? Van de Rancilio Silvia is bekend dat hij de nodige opstarttijd heeft en dat is prima. Het proces bij een levermachine zal niet heel veel sneller zijn lijkt me. Het zijn allemaal niet echt entrylevel machines, maar wat biedt de meeste "bang for the buck"?