Re: Documentatie voor Rocket Cellini

11
Qua kalk valt het inderdaad nog wel mee in de groep. Nu nog uitvinden hoe het met de boiler gesteld is. Hopen dat die ook mee gaat vallen want dan ben je al een eind op weg.

Eens met wat Bob heeft gezegd dat je de groep moet reviseren want die setjes zijn niet duur. Koop er direct een tube Molykote DOW111 bij en je bent voor de komende 15 jaar van vet voorzien.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

12
Zo, vandaag de niveausensor eruit gedraaid en de endoscoop in de boiler gestoken. Wel losse kalkschilfers, maar volgens mij valt het wel mee (?).
Het plan is om 'm eerst eens ondersteboven te houden en alle losse troep eruit te spoelen. En dan ontkalken. De douchezeef, sproeier en de zetgroep waren redelijk schoon. Denk dat die wel regelmatig schoongemaakt zijn.

13
BartS schreef:Zo, vandaag de niveausensor eruit gedraaid en de endoscoop in de boiler gestoken. Wel losse kalkschilfers, maar volgens mij valt het wel mee (?).
Het plan is om 'm eerst eens ondersteboven te houden en alle losse troep eruit te spoelen. En dan ontkalken.
20260506162027133 (L).jpg
20260506162154809 (L).jpg
De douchezeef, sproeier en de zetgroep waren redelijk schoon. Denk dat die wel regelmatig schoongemaakt zijn.
Gaaf zo'n endoscoop. Makkelijk om op een minst bezwarende wijze in de boiler te kijken.

Afbeelding

14
Handig zo'n endoscoop. Moet ik ook maar eens doen.
Nog een paar dingen die verrassingen kunnen opleveren:
De warmtewisselaar kan helemaal vol met kalk/ketelsteen zitten, terwijl de stoomboiler mooi schoon is. Het mooiste is Als je het pijpje waar het koude water de warmtewisselaar in gaat er uit kunt schroeven. Als laatste twee: het inspuitertje bovenin de trompet/paddestoel en de restrictie in de bovenste pijp tussen warmtewisselaar en groep.
Zit volgens mij niet in Rocket. Wel in BFC, Expobar en Vibiemme.
Succes verder. In ieder geval goed bezig.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.