Re: gespot

4331
HeinK schreef:En voor de kenners, zou ik eerst eens bijvoorbeeld een Bezzera Strega van Marktplaats moeten halen, of gewoon toch voor zo'n Londinium R24 moeten gaan?
Ik vind mezelf geen kenner, hooguit een liefhebber met passie. Ik heb nu mn vierde hevel. Je kunt de strega overslaan, net als de la Pavoni en misschien ook nog de Pro 800 maar alledrie hebben me plezier en ervaring gebracht die ik niet had willen missen. Kostentechnisch is het wellicht slimmer om meteen een R24 te kopen. Of een R en die ombouwen naar een R24. Dat is voordeliger maar je moet dan wel van zo’n klusje houden.

Oh, en Tung olie. Werkt goed en is voedselveilig.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

4332

omeCoffee schreef: Je kunt de strega overslaan, net als de la Pavoni en misschien ook nog de Pro 800 maar alledrie hebben me plezier en ervaring gebracht die ik niet had willen missen. Kostentechnisch is het wellicht slimmer om meteen een R24 te kopen.
Met jouw ervaring, vind je dat een R24 een echte stap is ten opzichte van de pro800?
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos | etzMAX LM
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta

4333
Ik heb een R en dat vond ik wel een mooie stap vanaf een Pro 800. Niet wat bouwkwaliteit en afwerking betreft maar wel wat betreft de techniek onder de motorkap.
De Pro is een dipper. De pomp wordt alleen gebruikt om de boiler bij te vullen. De rest gaat op druk. Dat spreekt me erg aan.
De R gebruikt een rotatiepomp om de zetgroep te vullen en op preinfusiedruk te brengen. Mooie techniek en fijn om mee te werken. Fijner dan met de pro? Hmmm….. ik denk het. Wel wat complexer, dus kan er meer stuk.

De stap naar een R24 levert nog meer mogelijkheden op en een hele stille pomp. Ik vind het wel een flinke investering en het wordt weer complexer en er kan weer wat meer kapot.

Voor mij is de R een mooi eindpunt (voor nu want je weet maar nooit….).
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper