Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

2021
bobbee schreef:Nieuwe gadget. Een kloon van de Weber WDT tool. Geheel van aluminium en met lagertjes in de tandwielen en de naalden eenvoudig in hoogte te verstellen. Morgen voor het eerst proberen. Doet niks beter dan met de hand roeren maar het is wel leuk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En een paar nieuwe schijven voor de Libra. De classic Italian schijven. Sneller en stiller. Ook komende tijd testen.
Afbeelding
En een mooi kopje meegenomen uit Normandië vorige week.
Afbeelding
Afbeelding
Hoe is je eerste ervaring met het naaldjesding? Ben wel benieuwd!
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

2022
omeCoffee schreef:Hoe is je eerste ervaring met het naaldjesding? Ben wel benieuwd!
Goed! Is zoals mijn pubers zouden zeggen "oh, dit is zooo satisfying".

Het is totaal onnodig maar het ding draait zo soepel dat het iedere keer een soort van voldaan gevoel geeft.

Ik kan er een filmpje van maken maar deze laat het ook goed zien.

https://youtube.com/shorts/qZNc0cwYxqI

Ze staan op Amazon voor bijna 100 euro. Voordeel is dat je terug kunt sturen bij amazon als hij niet bevalt.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

2024
Rosanne schreef:Een upgrade voor mijn Lelit Bianca. Mijn v1 is nu een v3 geworden met dank aan de toppers van het hoofdkwartier
Afbeelding
Wat leuk! Heb je het zelf omgebouwd net onderdelen en hulp van hun of laten doen met onderdelen gekocht aldaar?

Grote vraag voor mij...is het de moeite waard?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

2025
En wat moet zo een upgrade kosten ben ik ook wel benieuwd naar. Wist überhaupt niet dat dat kon maar je hebt nu programmeerbare pre-infusie erbij en de low flow mode? Dat laatste heb ik het nut nooit echt van begrepen destijds op mijn V3
Espressomachine: Nurri L-Type Leva
Grinders: Wug2-83a Hybrid & ULF - Comandante Hammerhead - 1Zpresso J-Ultra
Filter: V60 - Aeropress Premium

Wat heb je voor het laatst gekocht?

2026
bobbee schreef:
Rosanne schreef:Een upgrade voor mijn Lelit Bianca. Mijn v1 is nu een v3 geworden met dank aan de toppers van het hoofdkwartier
Afbeelding
Wat leuk! Heb je het zelf omgebouwd net onderdelen en hulp van hun of laten doen met onderdelen gekocht aldaar?

Grote vraag voor mij...is het de moeite waard?
Jep heeft het hoofdkwartier voor mij gedaan. Ik heb de Bianca gebracht voor een onderhoudsbeurt. En dan is de machine toch al open dus konden ze meteen de upgrade monteren :)

Ik moet het nog uitvoerig gaan testen en even uitzoeken op hoeveel seconde ik de low flow etc moet instellen. Daar heb ik nog geen tijd voor gehad dus mocht iemand de juiste settings weten (bijv voor een lever profiel of slayer shot) let me know!

Ps. Bob heb jij de v2 versie? Overweeg je om ook te upgraden?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rosanne op vr 22 mei 2026, 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -

2027
Hk87 schreef:En wat moet zo een upgrade kosten ben ik ook wel benieuwd naar. Wist überhaupt niet dat dat kon maar je hebt nu programmeerbare pre-infusie erbij en de low flow mode? Dat laatste heb ik het nut nooit echt van begrepen destijds op mijn V3
Het onderdeel voor de v3 upgrade + de arbeidstijd was samen 121,70.

Het nieuwere v3 lcc display had ik al in de machine zitten maar anders komt de kosten van dat onderdeel er bij op.
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -