Re: Douchekop Europiccola Lusso
12Ik bedoelde trouwens alleen het kapje Dirk Jan, niet het glaasje. De aanslag zit op het bovenste chromen houdertje.
13Welkom! Leuke machines met nogal wat gebruiksaanwijzing.
Het effect, dat iemand opmerk, namelijk dat je douchescherm er uit valt, is iets dat je eventueel zelf kunt aanpassen.
Bovenop de zuigerstang zit een dopmoertje en een vierkante moer.
Daarmee kun je bepalen hoe ver je zuiger in je doucherm "afdaalt".
Die aanslag is waarschijnlijk een beetje kalk.
Het plastic glaasje om het kijkglas kun je er voorzichtig af ploppen. Dan kun je het chroom schoonmaken.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
Het effect, dat iemand opmerk, namelijk dat je douchescherm er uit valt, is iets dat je eventueel zelf kunt aanpassen.
Bovenop de zuigerstang zit een dopmoertje en een vierkante moer.
Daarmee kun je bepalen hoe ver je zuiger in je doucherm "afdaalt".
Die aanslag is waarschijnlijk een beetje kalk.
Het plastic glaasje om het kijkglas kun je er voorzichtig af ploppen. Dan kun je het chroom schoonmaken.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
15Nou heren, het is gelukt!!
Alles werkt weer.
Een nieuwe rubberen ring, een nieuw kapje (de kalk had het aangetast), behandeld met Cafiza en de binnenkant ingesmeerd met een voedselveilig smeermiddel.
Hij loopt weer als een zonnetje en de douche komt er niet meer uit.
Super bedankt voor alle adviezen en dat ik me bij jullie aan mocht sluiten.
Hartelijke groet,
Elly
Alles werkt weer.
Een nieuwe rubberen ring, een nieuw kapje (de kalk had het aangetast), behandeld met Cafiza en de binnenkant ingesmeerd met een voedselveilig smeermiddel.
Hij loopt weer als een zonnetje en de douche komt er niet meer uit.
Super bedankt voor alle adviezen en dat ik me bij jullie aan mocht sluiten.
Hartelijke groet,
Elly
16Nog een klein dingetje...hij blijft nadruppelen nadat ik koffie heb gezet.
17Lekke zuiger ringen? Ligt een beetje in het verlengde van de groepring die je hebt vervangen.
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™ - CERA Titan ET58
18Ligt er ook aan hoeveel druppels en wat voor tijd?evandersanden schreef: do 11 jun 2026, 13:54 Nog een klein dingetje...hij blijft nadruppelen nadat ik koffie heb gezet.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.