12
door Spironski
Als je dat ding voor de Kerstdagen wil hebben, vergeet dan niet dat je dan ook beter niet te lang moet wachten om groene bonen te bestellen hè? Anders zit je ook maar zo sneu naar dat apparaat te kijken.
Ik heb vaker gelezen dat de customers-service van Gene slecht is, ze antwoorden blijkbaar nooit, dus ik zou daar niet op wachten. Beter de Nederlandse importeur vragen, ik dacht dat dit Ongebrand.nl is. Daar kan je ook meteen één bestellen.
Voor zover ik kan zien is de Gene behoorlijk uitgekristalliseerd, hoogstens zou je een betere koeling willen en een grotere capaciteit, maar dat is dan nauwelijks een "update" meer. Voor iets substantieel beters kom je dan inderdaad uit bij een Hottop, of die CBR-1200. Die ziet er prachtig uit, maar ik denk dat de prijs ook wel substantieel anders zal zijn!
Ik denk dat je niet snel professionele branders zal overtreffen. Maar ik moet zeggen dat mijn brandsels zich goed staande houden in vergelijking. Ook als er een paar branders in mijn stad zaten zou ik nog altijd zelf branden, al was het alleen maar omdat ik dan helemaal zelf bepaal welke bonen ik hoe brand en melangeer. Zelf doen is toch leuker!
Ik zou zeggen: wacht niet te lang, je zal er geen spijt van krijgen. Sterker nog: na een tijdje vraag je je af hoe je ooit anders hebt gekund.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder