ECM Giotto oververhit

1
Ik bezit een ECM Giotto Premium. Fantastische machine en heel erg veel schik van.

Na de kerst zijn we een weekend naar een huisje geweest met de familie. Toen we terug kwamen bleek echter dat we vergeten waren de machine uit te zetten. Resultaat: machine staat aan; pomp werkt goed. Hij is echter koud en wordt ook niet warm.

Zou de boiler oververhit kunnen zijn geraakt. Is er in dat geval ergens een zekering die doorgebrand zou kunnen zijn? Of een andere mogelijkheid, of moet ik 'm ter reparatie aanbieden?

Help!

Groet,

Vincent Evers
Eerst koffie ...... ;-)

Re: ECM Giotto oververhit

2
Weet je zeker dat er genoeg water in de tank zit? Zou kunnen dat de droogkook-beveiliging aan is geslagen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: ECM Giotto oververhit

6
Word hij in het begin ook niet warm? Ik heb een Cillini die wel warm werd maar snel weer afkoelde, als ik de hendel open zette kwam er een (pis)straaltje koud water uit.

Afgelopen weekend een nieuwe controlbox er in laten zetten en nu draait ie weer als een zonnetje.

Re: ECM Giotto oververhit

9
Ik heb het probleem ook eens gehad, maar bij mij bleek er een kabeltje los te zitten aan de boiler. Weet niet precies welk kabeltje (mn vader heeft t gefixt :P), maar ik zou zeggen: maak 'm eens open en check of alles nog goed is.

(dat je machine de hele tijd aan stond doet me denken dat het niet hetzelfde probleem is, maar even kijken kan geen kwaad)