Ik bezit een ECM Giotto Premium. Fantastische machine en heel erg veel schik van.
Na de kerst zijn we een weekend naar een huisje geweest met de familie. Toen we terug kwamen bleek echter dat we vergeten waren de machine uit te zetten. Resultaat: machine staat aan; pomp werkt goed. Hij is echter koud en wordt ook niet warm.
Zou de boiler oververhit kunnen zijn geraakt. Is er in dat geval ergens een zekering die doorgebrand zou kunnen zijn? Of een andere mogelijkheid, of moet ik 'm ter reparatie aanbieden?
Help!
Groet,
Vincent Evers
Re: ECM Giotto oververhit
2Weet je zeker dat er genoeg water in de tank zit? Zou kunnen dat de droogkook-beveiliging aan is geslagen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Yep, meer dan voldoende water. Pomp werkt ook gewoon als ik de machine aanzet. Er komt gewoon water uit de broeikop. Hij wordt alleen niet warm. Daarom denk ik dat de boiler leeg is
Eerst koffie ...... ;-)
5Ik heb hetzelfde probleem gehad met m'n Vibiemme. Het verwarmingselement bleek kapot. Na vervanging van dit element werkte alles weer helemaal naar behoren.
6Word hij in het begin ook niet warm? Ik heb een Cillini die wel warm werd maar snel weer afkoelde, als ik de hendel open zette kwam er een (pis)straaltje koud water uit.
Afgelopen weekend een nieuwe controlbox er in laten zetten en nu draait ie weer als een zonnetje.
Afgelopen weekend een nieuwe controlbox er in laten zetten en nu draait ie weer als een zonnetje.
7@ bjansen
Nee, hij blijft koud. Denk dat het probleem echt met de boiler te maken heeft.
Wel dank voor je reactie.
Nee, hij blijft koud. Denk dat het probleem echt met de boiler te maken heeft.
Wel dank voor je reactie.
Eerst koffie ...... ;-)
8@ Ruben
Waaraan kan je zien dat het element kapot is? Of moet ie echt naar de reparateur.
Waaraan kan je zien dat het element kapot is? Of moet ie echt naar de reparateur.
Eerst koffie ...... ;-)
9Ik heb het probleem ook eens gehad, maar bij mij bleek er een kabeltje los te zitten aan de boiler. Weet niet precies welk kabeltje (mn vader heeft t gefixt ), maar ik zou zeggen: maak 'm eens open en check of alles nog goed is.
(dat je machine de hele tijd aan stond doet me denken dat het niet hetzelfde probleem is, maar even kijken kan geen kwaad)
(dat je machine de hele tijd aan stond doet me denken dat het niet hetzelfde probleem is, maar even kijken kan geen kwaad)
10@ Steef
Dank voor je reactie; openmaken kost idd geen geld en weinig moeite: gaan we doen.
Dank voor je reactie; openmaken kost idd geen geld en weinig moeite: gaan we doen.
Eerst koffie ...... ;-)