MAHLKÖNIG K30 twin

1
Het Duitse Mahlkonig heeft onlangs de iF Product Design Award gewonnen voor haar Double Espresso Grinder K30 Twin. De specs van deze horeca maler liegen er niet om zo biedt deze maler ruimte aan 2 keer 750 gram bonen, bevat deze twee sets conische maalschijven met een diameter van 65 mm en kunnen beide molens tegelijkertijd gebruikt worden.

Zie onder andere deze (Duitse & Engelse) specificaties (pdf)

Afbeelding
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Re: MAHLKÖNIG K30 twin

3
Marc schreef:Exact dezelfde molen (uit dezelfde fabriek) maar dan goedkoper wordt ook verkocht onder de merknaam ditting, leuk om te weten als je op zoek bent...
Beetje zoeken idd en je komt op de Ditting KED640 uit.... maar waar kan je die in nederland vinden? Ik kon nergens een prijs vinden.
Barista Kampioen Baarn en Omstreken 2008
Currently: Gaggia Baby Twin - Compak K3 Touch - Concept-Art Massiccio
Wishlist: Espresso Gear Xpressivo Barista RVS

4
Ik heb die ook niet kunnen vinden nee, alleen een ander type die je o.a. bij espressoparts kunt krijgen voor +/- 1.600 Dollar.

En op de website van Ditting staat het volgende:
You can order Ditting coffee grinders and parts direct via phone, fax or email. All information on models and part numbers can be found throughout the website with the one exception of pricing. Please call or email for a quote or an update on pricing.

6
Dit zijn inderdaad erg mooie molens die erg makkelijk een goed en constant resultaat geven, maalschijven zijn volgens mij wel gewoon plat en niet conisch.

Onder echte "kenners" is het trouwens wel erg hip om te zeggen dat deze molens niet goed malen, ze klonteren de koffie teveel en maken de koffie te heet bij veel malen. Vraag maar aan de wereldkampioenen....
Het leven van een barista gaat niet over rosetta's....

Als kind was ik al dol op koffiekoppen!

7
Dit soort molens geeft het meeste voordeel in de horeca waar niet heel veel koffie wordt verkocht, dan heb je toch nog vers gemalen koffie, verder heeft de molen als mooi bijkomstig effect dat de horeca uitbaters meer aandacht aan de koffie bereiding gaan schenken (barista spelen) en daar zit de grootste winst in.
Maar zaken die veel koffie zetten kunnen net zo goed een bijv. Mazzer kopen, kost minder dan de helft...
http://www.fleurdecafe.nl voor vers gebrande en ongebrande koffiebonen.

8
Dan vergelijk je hem dus met een Mazzer Mini? Maar wat kost een Super Jolly of een Major hier in Nederland? Is dat niet een wat eerlijker vergelijking?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

9
Marc schreef:....verder heeft de molen als mooi bijkomstig effect dat de horeca uitbaters meer aandacht aan de koffie bereiding gaan schenken (barista spelen) en daar zit de grootste winst in....
'Barista spelen'? Vind dat een zeer serieus vakmansschap!

10
Ik heb het niet over de mazzer mini maar idd over de super joly (500€ ex btw)
Harm schreef:
Marc schreef:....verder heeft de molen als mooi bijkomstig effect dat de horeca uitbaters meer aandacht aan de koffie bereiding gaan schenken (barista spelen) en daar zit de grootste winst in....
'Barista spelen'? Vind dat een zeer serieus vakmansschap!
En verder is barista een serieus vak en als de gemiddelde horeca eigenaar hiervan 50 % van zou toepassen zou de gemiddelde espresso al heel veel beter zijn. Dus wat ik ermee bedoel te zeggen is dat ik het toejuich als een horeca uitbater zijn koffie serieuzer neemt.
http://www.fleurdecafe.nl voor vers gebrande en ongebrande koffiebonen.