Re: Horeca volautomaat
12Een goed apparaat is mooi. Maar een stabiel servicepunt (een die er over 4 jaar nog is) is cruciaal.
Met kleinere importeurs is dt niet altijd zeker. Schearer en WMF zijn trouwens gefuseerd.
Met kleinere importeurs is dt niet altijd zeker. Schearer en WMF zijn trouwens gefuseerd.
Er gaat niets boven morgen.
13heb je volkomen gelijk in, is minstens zo belangrijk...
Heb je misschien een tip voor een goed bedrijf die binnen een uur rijden van zuid Limburg ligt.... Dus vanaf Eindhoven naar beneden ?
Heb je misschien een tip voor een goed bedrijf die binnen een uur rijden van zuid Limburg ligt.... Dus vanaf Eindhoven naar beneden ?
Cafes Castel en andere Spaanse producten in de Spaanse Winkel
14Hoofdvestiging WMF zit in Adam, maar er is een netwerk met landelijke dekking. Schearer deelt de techniek met WMF maar daar zit DE met een grote voet tussen de deur, althans voor de nederlandse markt. (situatie van plm 5 jr geleden) Zakelijk hebben we ca. 5 jr een schearer sienna-variant, een solis mastertop-2. Met verstand van koffie en machines is het een kleine topautomaat. Maar de meeste gebruikers snappen niet hoe je met zo´n ding omgaat en maken matige koffie met zulke automaten. Dat hoeft niet, al haal je niet het niveau van een HX.
Liever zie we vakbekwame barmensen achter een zo´n 2-groeps lever-machine van bezerra of kees van der westen, maar die lat ligt erg hoog voor de meeste cafes, restaurants. Dat snap ik.
Liever zie we vakbekwame barmensen achter een zo´n 2-groeps lever-machine van bezerra of kees van der westen, maar die lat ligt erg hoog voor de meeste cafes, restaurants. Dat snap ik.
Er gaat niets boven morgen.
15Coffema international is marktleider in Duitsland op het gebied van vol automaten, sinds een aantal jaar zijn ze ook zeer actief in Nederland. Ze verkopen onder andere de FD21/22 dit is een dubbele vol automaat dwz 4 cappucino tegelijk ! Na alle kortingen kost deze machine nieuw ongeveer €8500.- het all-in onderhoud kost bij deze firma ongeveer €1130 per jaar all-in is hier ook all-in ! Dit onderhoud wordt 10 jaar aangeboden. Scherper bestaat bij mijn weten niet in Nederland en ik heb goede ervaringen met hun service.
Af en toe krijg ik deze machines ook jong 2e hands binnen, deze worden dan weer met 5 jaar garantie(icm onderhoud) verkocht. Het onderhoud is niet koffie gebonden en de service is landelijk dekkend.
Andere dubbele volautomaten zijn de schaerer, rex royal en Unic ieder met zijn eigen kostenplaatje,kan ik je ook leveren....
Succes ermee !
Af en toe krijg ik deze machines ook jong 2e hands binnen, deze worden dan weer met 5 jaar garantie(icm onderhoud) verkocht. Het onderhoud is niet koffie gebonden en de service is landelijk dekkend.
Andere dubbele volautomaten zijn de schaerer, rex royal en Unic ieder met zijn eigen kostenplaatje,kan ik je ook leveren....
Succes ermee !
http://www.fleurdecafe.nl voor vers gebrande en ongebrande koffiebonen.