Die T80 had ik NOOb ook al aangeraden, een topmolen hoor. Bedenk daarbij dat je de hopper niet echt nodig hebt, want je wilt per kopje vers malen...een schoteletje erop of je tamper, en klaar ben je. Ziet ie er ook meteen heel anders uit.
Zonder hopper passen er in de la San Marco LSM95 [ die ik heb ] genoeg bonen voor 3-4 koppen.
Re: Fiorenzato La Bricoletta Elegance Espresso Machine
152Die l;aatste van Spironski zou idd prachtig bij je machine passen.Mooi geribbeld huis.
154Het staat me bij dat we daar zo'n jaar of 2 geleden ook al een topic aan gewijd hebben. Het ding is ook wel gerebrand, staat niet meer op de Macap-site en zou maar liefst een 1000W motor hebben, zoiets?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
155dit topic?
viewtopic.php?f=8&t=572&hilit=Macap+R8A
ik vind het wel mooi..
heb hem gemaild
Kan ik mijn budget van de verjaardag aan andere dingen spenderen ;o)
viewtopic.php?f=8&t=572&hilit=Macap+R8A
ik vind het wel mooi..
heb hem gemaild
Kan ik mijn budget van de verjaardag aan andere dingen spenderen ;o)
156ik kan de molen van spir ophalen voor 150,-
leeftijd onbekend wel altijd onderhoud gehad (goh dit klinkt bekend:P)
Hij heeft in een croissanterie gestaan, is dus wel altijd "zakelijk" gebruikt. Zal de nodige bonen vermalen hebben.
Deze aanbieder heeft de croissanterie overgenomen en het personeel gaf te kennen dat het apparaat in onderhoud is geweest samen met het espresso apparaat.
Hij heeft een nieuwe machine gekocht en een molen bij gekregen vandaar dat deze weg gaat...
150,- voor zo'n zwaar apparaat lijkt mij niet teveel, alleen las ik in het topic over deze molen dat onderdelen lastig te krijgen zijn..
Dilemma!
iemand nog goed advies...........
leeftijd onbekend wel altijd onderhoud gehad (goh dit klinkt bekend:P)
Hij heeft in een croissanterie gestaan, is dus wel altijd "zakelijk" gebruikt. Zal de nodige bonen vermalen hebben.
Deze aanbieder heeft de croissanterie overgenomen en het personeel gaf te kennen dat het apparaat in onderhoud is geweest samen met het espresso apparaat.
Hij heeft een nieuwe machine gekocht en een molen bij gekregen vandaar dat deze weg gaat...
150,- voor zo'n zwaar apparaat lijkt mij niet teveel, alleen las ik in het topic over deze molen dat onderdelen lastig te krijgen zijn..
Dilemma!
iemand nog goed advies...........
157Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
158Cool!
ik houd wel van die retro look!!
heb jij die staan daan?
ik houd wel van die retro look!!
heb jij die staan daan?
159Ik zou die MacaB maar snel gaan halen! Je hoeft bij malers minder bang te zijn voor defecten (maar ben ik nog geloofwaardig? ), er zitten lang niet zoveel onderdelen aan als een espresso apparaat, het wordt niet warm, er gaat geen water doorheen, en het ding is zelfs professioneel onderhouden. Het is een beul van een motor die een mes aandrijft, eigenlijk. Hij zou vies kunnen zijn en dan maak je hem schoon, en de doser zou versleten kunnen zijn, maar dan maak je 'em toch doserless? Onderhoud? Welk onderhoud? En zolang dat ding door Electra wordt geleverd zijn er in elk geval messen te koop.
Maar vooral vind ik dat ding heel mooi bij je Bricoletta staan, zo vaak kom je ze niet tegen. Het is een groot apparaat, maar door het uiterlijk (ja, mooie maler, deze!) zou de WAF wel eens wat hoger kunnen zijn. Nieuwe messen er op, en je bent voor de rest van je leven klaar!
Maar vooral vind ik dat ding heel mooi bij je Bricoletta staan, zo vaak kom je ze niet tegen. Het is een groot apparaat, maar door het uiterlijk (ja, mooie maler, deze!) zou de WAF wel eens wat hoger kunnen zijn. Nieuwe messen er op, en je bent voor de rest van je leven klaar!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
160Het ging trouwens inderdaad om genoemd draadje. En die bonenstolp op de eerste foto, prachtig!