Re: Fiorenzato La Bricoletta Elegance Espresso Machine
162Ik zou daarvoor zoeken naar Electra MXPC messen. Of anders Electra mailen of bellen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
163goh.Spironski schreef:Ik zou die MacaB maar snel gaan halen! Je hoeft bij malers minder bang te zijn voor defecten (maar ben ik nog geloofwaardig? ), er zitten lang niet zoveel onderdelen aan als een espresso apparaat, het wordt niet warm, er gaat geen water doorheen, en het ding is zelfs professioneel onderhouden. Het is een beul van een motor die een mes aandrijft, eigenlijk. Hij zou vies kunnen zijn en dan maak je hem schoon, en de doser zou versleten kunnen zijn, maar dan maak je 'em toch doserless? Onderhoud? Welk onderhoud? En zolang dat ding door Electra wordt geleverd zijn er in elk geval messen te koop.
Maar vooral vind ik dat ding heel mooi bij je Bricoletta staan, zo vaak kom je ze niet tegen. Het is een groot apparaat, maar door het uiterlijk (ja, mooie maler, deze!) zou de WAF wel eens wat hoger kunnen zijn. Nieuwe messen er op, en je bent voor de rest van je leven klaar!
ik heb een dejavu!
164Dus deze keer ga je dat ding wat beter bekijken hè?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
165ja, dat wil ik best wel,
maar waar the F*ck moet ik op letten
Deze is volgens mij niet traploos te regelen, weet niet of dat een probleem is..
ik heb iig groen licht van moeders de vrouw
maar waar the F*ck moet ik op letten
Deze is volgens mij niet traploos te regelen, weet niet of dat een probleem is..
ik heb iig groen licht van moeders de vrouw
166Ik zou er een handje bonen ingooien en malen, ik heb 1x een maler gekocht waarvan de spoel beschadigd was, bij thuiskomst bleek het ding geen kracht meer te hebben om te malen! En bleek te duur om m opnieuw te laten wikkelen. Wist de verkoper uiteraard!
En net zoals je Bricoletta, let op dat het geen 'vuilnisbak' is!
167ahha ok.. juist..CarpSafari schreef:Ik zou er een handje bonen ingooien en malen, ik heb 1x een maler gekocht waarvan de spoel beschadigd was, bij thuiskomst bleek het ding geen kracht meer te hebben om te malen! En bleek te duur om m opnieuw te laten wikkelen. Wist de verkoper uiteraard!
Maar een goede koop dus denken jullie, mits in orde..
1000W is inderdaad wel echt.. Zwaar..
En conische maalschijven met een diameter van 68....
ik vinnet nogal
Maar goed
dan heb je ook wat.
ik heb elektra al gemaild met de vraag weer ik eventueel nieuwe schijven zou kunnen krijgen!
1681000Watt en grote 68mm conische schijven: da's wat je een Übergrinder noemt, de specs worden niet overtroffen. Het is ook totaal teveel voor thuis , maar als het ding goed is heb je ook één van de beste malers die er is, en dat merk je in de smaak van je koffie. Conische schijven worden vaak gezien als de beste, en hoe groter hoe beter.
Maar afgezien daarvan vind ik de match met de Bric erg mooi, en €150 voor een 2-de hands maler, ook voor eentje die qua kwaliteit drie stappen lager staat, is niet zoveel. Mits de maler in orde is, is het dus zelfs een koopje.
Inderdaad kijken hoe de algemene staat is. Maal er wat koffie mee en probeer eens of het bovenste deel er afgeschroefd kan worden zodat je de schijven kan zien. Is het vreselijk vies, met allerlei aangekoekte koffieresten? Hoe voelen de messen, grote conische messen zijn duur (€150?). Kan je met de hand het onderste mes ronddraaien of loopt dat stroef, of juist met teveel speling? Hoe ziet de doser er uit, zit daar veel speling op de delen? En ook belangrijk: hoe klein zijn de stapjes waarmee je de maler kan verstellen? Te grove stappen zijn onhandig Het maakt nogal wat uit of je de schijf in 40 stapjes 1x ronddraait, of in slechts 15 stapjes (maar kan me ook een mod voorstellen). En vraag ook of je eventueel het service contract mag zien, wellicht zou je zelfs de monteur kunnen bellen en vragen naar de maler.
Hier een linkje over een andere 2-de hands maler en hoe die te keuren: http://www.home-barista.com/grinders/ho ... t8551.html
En als alles in orde is: kopen! Je zal er dan geen spijt van krijgen dat je zo'n goede maler hebt gekocht, het is het meest belangrijke onderdeel van je set-up. En hij past nog eens perfect bij het andere apparaat ook.
Maar afgezien daarvan vind ik de match met de Bric erg mooi, en €150 voor een 2-de hands maler, ook voor eentje die qua kwaliteit drie stappen lager staat, is niet zoveel. Mits de maler in orde is, is het dus zelfs een koopje.
Inderdaad kijken hoe de algemene staat is. Maal er wat koffie mee en probeer eens of het bovenste deel er afgeschroefd kan worden zodat je de schijven kan zien. Is het vreselijk vies, met allerlei aangekoekte koffieresten? Hoe voelen de messen, grote conische messen zijn duur (€150?). Kan je met de hand het onderste mes ronddraaien of loopt dat stroef, of juist met teveel speling? Hoe ziet de doser er uit, zit daar veel speling op de delen? En ook belangrijk: hoe klein zijn de stapjes waarmee je de maler kan verstellen? Te grove stappen zijn onhandig Het maakt nogal wat uit of je de schijf in 40 stapjes 1x ronddraait, of in slechts 15 stapjes (maar kan me ook een mod voorstellen). En vraag ook of je eventueel het service contract mag zien, wellicht zou je zelfs de monteur kunnen bellen en vragen naar de maler.
Hier een linkje over een andere 2-de hands maler en hoe die te keuren: http://www.home-barista.com/grinders/ho ... t8551.html
En als alles in orde is: kopen! Je zal er dan geen spijt van krijgen dat je zo'n goede maler hebt gekocht, het is het meest belangrijke onderdeel van je set-up. En hij past nog eens perfect bij het andere apparaat ook.
169Gewoon zoiets doen :
Is het trouwen een automaat (maalt wanneer de doser leeg is)? Dat wil je er misschien uit halen (is simpel, heb ik al 2x gedaan).
Verder kan je als het goed is de tamper vooraan weghalen (zier er beter uit, en de tamper is niet echt goed).
Is het trouwen een automaat (maalt wanneer de doser leeg is)? Dat wil je er misschien uit halen (is simpel, heb ik al 2x gedaan).
Verder kan je als het goed is de tamper vooraan weghalen (zier er beter uit, en de tamper is niet echt goed).
170ik heb geen idee
of het een automaat is of niet
kan er zo weinig info over vinden op internet..
of het een automaat is of niet
kan er zo weinig info over vinden op internet..