Re: Fiorenzato La Bricoletta Elegance Espresso Machine

174
hij is zeker minder mooi....

En ook goed ja, had ik al begrepen.
En onderdelen goed te verkrijgen, maalschijven kosten iets van 60,-
dus dan zit je op dezelfde prijs als de mooie schitterend passende MXPC.. maar dan mét nieuwe maalschijven..

Had iemand mij, niet even van te voren, kunnen vertellen hoe verslavend dit werkt???

en dat terwijl ik nog geen 1 fatsoenlijk kopje espresso heb gezet met die stomme lavazza en een doorlooptijd van 10 seconden, lijkt wel een waterval :P
Vanmorgen tot mijn grote verbazing wel een top opgeschuimde cappu, zo, tussen de boterhammen, en de luiers door met sojamelk omdat ik mijn literpak volle melk al verprutst had de avond ervoor :P

Heb vandaag bij SL koffie laten malen, dat MOET al beter zijn...

Overigens ben ik inmiddels druk doende een zelf gemaakte Manometer aan het knutselen die dus op de portafilter gezet kan worden en welke dan, mits goed werkend, beschikbaar gesteld wordt aan de leden van koffiepraat:)

Ik zit nu dus mijn verjaardagsbudget alweer uit te geven aan een brander..
tis toch te gek?

176
Had iemand mij, niet even van te voren, kunnen vertellen hoe verslavend dit werkt???
:lol: Tja, moet je je maar niet hier inschrijven hè? Wacht maar eens af als je begint lekkere espresso te drinken! En hoe gaat het met die voorgemalen SL, eigenlijk?
Ik vind goed melk opschuimen trouwens het lastigste karweitje van allemaal (maar die Bric schijnt erg goed te stomen met z'n 1800W), dus als je dat al zo snel onder de knie hebt, belooft dat nog wat.

De T80 is een prima maler. Maar 64mm platte schijven, 350W (?) voor €100 of 68mm conische messen + 1000W voor slechts €50 meer......, ik zou het wel weten!

En ik schrijf bij deze al in voor die manometer!

Ik durf er eigenlijk niet over te beginnen, maar die brander......., ja, dat is het beste wat je voor je koffie kan doen! Ik zou daarvan wel een nieuwe kopen, trouwens :lol: .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

178
Die voorgemalen sl koffie smaakt goed:) alleen de doorlooptijd is teleurstellend. Wederom een seconde of 15.. Hj is gemalen op standje 2 geen id wat dat inhoudt maar heb gezegd heel fijn malen aub en ze kende de bric!
Dus das een teleurstelling.
Dat melk opschuimen was een toevalstreffer! dat kan bijna niet anders, ga dit weekend even oefenmelk scoren bij de Aldi, heb het weekend niets te doen dus dat wordt oefenen!
De kogel is door de kerk heb bericht van elektra, schijven kosten incl verzendkosten en btw 82,- dus das dan te overzien lijkt me mocht het nodig zijn, maar de verkoper verzekerde me van niet.

Ik ga hem morgen denk ik even inspecteren.ti's om de hoek bij mij.

Ook even een pak oefenbonen scoren dan dus :p
Die brander jAa laat ik me nu maar even koest houde en proberen fatsoenlijke espresso's en cappus te brouwen!!
Zou de druk te hoog kunnen staan mbt de snelle doorlooptijd ? Of is het THE grinder stupid...
Ach never Mind ik weet het antword al.

179
Dat is gewoon de molen.

1) Oudere koffie, of lang geleden gemalen, moet fijner gemalen worden
2) Er is niet '1 stand' voor espresso of jouw bric. Per boon verandert dat, per week (een beetje), per branding, per luchtvochtigheid, etc.

Er is vaak een redelijk punt waar je gemiddeld vaak goed zit. Bij nieuwe bonen begin je daar en verander je het als je merkt dat het te snel of te langzaam loopt.