Toen ik mijn Andrea kocht demonstreerde de eigenaar de machine aan de hand van bonen die al 4 maanden in de hopper zaten.
Doorloop als een waterkraan en niks van crema.Geen druk op de meter.
Thuis betere bonen in de maler en voila.....crema en betere doorloop
Re: Fiorenzato La Bricoletta Elegance Espresso Machine
182Heb je in korte tijd toch al belangrijke dingen geleerd!Of is het THE grinder stupid...
Ach never Mind ik weet het antword al.
Zorg dan wel dat die "oefenbonen" tenminste vers zijn hè? Investeer daar toch even in, want anders leer je alleen maar wat oude bonen doen, en dat wist je eigenlijk al.
En ga inderdaad eerst eens met je nieuwe machinerie aan de slag en leer daar goede espresso mee te zetten. Als je nu al een brander aan gaat schaffen overvoer je jezelf en raak je waarschijnlijk de draad helemaal kwijt.
Straks ook steeds maar één variabele tegelijkertijd veranderen om te proeven wat er gebeurt, anders weet je het op het laatst gewoon niet meer.
Zelf branden vind ik zoals gezegd zeer aan te raden, maar het is niet iets wat je "er eventjes bij doet". Voor mij ging een heel nieuwe wereld open, en het duurde best een tijdje voordat ik het een beetje onder de knie had, en enig zicht had op de enorme verscheidenheid aan groene bonen en brandprofielen.
Maar eenmaal begonnen vond ik het nog veel verslavender dan espresso zetten .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
183dat branden was ook pas voor de zomer hè
ik ga die molen zo even bekijken!
kan ik mooi bij fuego verse bonen halen!!
dan heb ik lavazza (die is inderdaad niet zo lekker meer....)
Heb ik "vers gemalen levelt" koffie, die is wel lekker en met meer koffie in de pf loopt ie ook langzaam door.
EN dan heb ik vanmiddag vers gebrande bonen En een molen
dit wordt een mooi weekend zeg :p
ik ga die molen zo even bekijken!
kan ik mooi bij fuego verse bonen halen!!
dan heb ik lavazza (die is inderdaad niet zo lekker meer....)
Heb ik "vers gemalen levelt" koffie, die is wel lekker en met meer koffie in de pf loopt ie ook langzaam door.
EN dan heb ik vanmiddag vers gebrande bonen En een molen
dit wordt een mooi weekend zeg :p
184De advertentie op MP is verdwenen, dat belooft iets goeds...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
185Haha Hij staat hier te glimmen op mijncaanrecht hoor!
Ti's een macap r8a, oud beestje inderdaad, uit 1997 maar hij maalt nog als een malle:p
Heb hem opgepoetst en de schijven bekeken, zijn nog wel een beetje scherp maar die ga ik tzt wel vervangen.
Zal er foto's van posten;) komt nog wek een glazen stolp op hoor dat plastic ding kan natuurlijk niet!
En op zijn fijnste stand maalt hij de koffie zo fijn dat hij zon 35 seconden (met oude de bonen die ik nog had van de Jura) doet over een espresso ..
En ZUUR! Bah! Haha
Mooi dit zeg...
Wat een beest zeg, en maakt nauwelijks geluid eigenlijk.....
Uitendelijk 125 voor afgerekend ivm een scheur in de 220 kabel en 2 weken garantie:p
Ti's een macap r8a, oud beestje inderdaad, uit 1997 maar hij maalt nog als een malle:p
Heb hem opgepoetst en de schijven bekeken, zijn nog wel een beetje scherp maar die ga ik tzt wel vervangen.
Zal er foto's van posten;) komt nog wek een glazen stolp op hoor dat plastic ding kan natuurlijk niet!
En op zijn fijnste stand maalt hij de koffie zo fijn dat hij zon 35 seconden (met oude de bonen die ik nog had van de Jura) doet over een espresso ..
En ZUUR! Bah! Haha
Mooi dit zeg...
Wat een beest zeg, en maakt nauwelijks geluid eigenlijk.....
Uitendelijk 125 voor afgerekend ivm een scheur in de 220 kabel en 2 weken garantie:p
186Gefeliciteerd! Dat ga je wel proeven met verse bonen. Reken maar op een vette choker als je op de fijnste stand maalt.
Bezzera BZ07 PID, Rossi RR45
187Volgens mij heb je een goede deal gemaakt. Ben benieuwd naar plaatjes met de Bric en naar je ervaringen met de maler! Vriendin nog te pruimen?
188Gefeliciteerd met deze mooie maler!
De Macap R8 heeft bij mijn weten geen conische schijven maar gewoon platte maalschijven.Spironski schreef: De T80 is een prima maler. Maar 64mm platte schijven, 350W (?) voor €100 of 68mm conische messen + 1000W voor slechts €50 meer......, ik zou het wel weten!
189Even voor n00b
Als je nog geen goede espresso er mee kan zetten hoef je je nog geen zorgen te maken, dat kostte mij ook echt veel tijd.
Als je nog geen goede espresso er mee kan zetten hoef je je nog geen zorgen te maken, dat kostte mij ook echt veel tijd.
190Er zullen verschillende uitvoeringen zijn? Ik heb meen ik ergens ook gelezen over een R8 met 74mm conische messen...HolyBean schreef:Gefeliciteerd met deze mooie maler!
De Macap R8 heeft bij mijn weten geen conische schijven maar gewoon platte maalschijven.Spironski schreef: De T80 is een prima maler. Maar 64mm platte schijven, 350W (?) voor €100 of 68mm conische messen + 1000W voor slechts €50 meer......, ik zou het wel weten!