La Marzocco Linea 1 groep, info gevraagd

1
Dag kenners!
Ik mag jullie forum graag bezoeken, jullie deskundigheid levert voor mij veel goede informatie op.
Ik zoek al lang naar een fijne espressomachine, voor vooral espresso icm melk.
Zoals zo velen stoei ik met het maken van een overwogen keuze. Mijn eerder gekochte Mazzer Mini staat al een tijdje; nu de machine nog...
Ik ga vooral espresso en melk gebruiken, en zag deze voorbij komen.

http://witgoed-apparatuur.marktplaats.n ... araat.html

Heb de Linea al vaker gezien en wat is ie mooi....!
Ik heb nog geen contact met de verkoper gehad, maar vroeg me het volgende af:
Deze blijkt uit '97 volgens foto.
Wat valt er te zeggen over de prijs??
Hoe lang is de opwarm tijd voor deze machine??

Alvast dank voor jullie reacties!
Sjaak

Re: La Marzocco Linea 1 groep, info gevraagd

2
Ja, de LM Linea staat ook wel erg goed bekend hè? Maar ik moet zeggen dat ik de prijs best hoog vind, die is namelijk exclusief btw (moet dat dan nog voor 2-de hands apparatuur?), en je moet de pomp en het filter er ook nog eens los bij kopen. Samen kom je dan ruim boven de €2000, en dat voor een 14 jaar oude machine...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
ik vind het ook een hele mooie machine. maar toch, voor thuis? Hij verbruikt waarschijnlijk twee keer zo veel stroom als een 'gewone' thuismachine, de opwarmtijd is extreem lang vanwege de grote boiler die erin zit, dus je zou hem eigenlijk 24 uur per dag aan moeten laten. Dan inderdaad nog de pomp in een kastje inbouwen, waterfilter ernaast, wel een hoop gedoe eigenlijk.
Bezzera BZ07 PID, Rossi RR45

8
ik vind het ook een hele mooie machine. maar toch, voor thuis? Hij verbruikt waarschijnlijk twee keer zo veel stroom als een 'gewone' thuismachine, de opwarmtijd is extreem lang vanwege de grote boiler die erin zit, dus je zou hem eigenlijk 24 uur per dag aan moeten laten. Dan inderdaad nog de pomp in een kastje inbouwen, waterfilter ernaast, wel een hoop gedoe eigenlijk.
Inderdaad, mooi maar wellicht meer geschikt voor een wat commerciëler gebruik dan ca 8 kopjes per dag.
Ben overtuigd, en ga verder met mijn zoektocht!