2e hands of nieuw?

1
Graag zou ik jullie advies willen. Ons budget voor een volautomaat is 400 euro. Ik heb me een beetje ingelezen en ik weet dat een goede molen en een halfautomaat "beter" wordt geacht, maar hier hebben we simpelweg geen geld voor. Bedenk dat we nu alleen maar een Senseo hebben, dus we gaan er zowieso héél erg op vooruit als het goed is. ;)

Gisteren heb ik gebeld met Oostendorp in Tiel, zij hebben een gebruikte Jura E55 te koop staan voor €195,-.
Dit is de laatste Jura die wij zelf nieuw verkochten en is jaarlijks door ons onderhouden. Jura´s verkopen we uitsluitend met 3 maand garantie
Niet gek, dacht ik. Wat blijkt, het apparaat werd wel eens gebruikt in de winkel en de laatste keer dat ze hem probeerden "liep hij vast". Dus nu defect. Verkoper adviseerde me een nieuwe DeLonghi aan, zou veel beter zijn.

Mijn vraag is nu wat verstandiger is? Zoeken naar een gebruikte Jura, die dus ondanks jaarlijks onderhoud ook gewoon kapot kan gaan, of een nieuwe Delonghi?

Mijn vriendin drink alleen koffie met Sojamelk, dus een schuimpijpje gaan we wel gebruiken. Ik begrijp dat een goedkopere DeLonghi met 1 boiler daar niet zo geschikt voor is, wat zou betekenen dat ons budget zowieso niet toereikend is.

Alvast dank voor jullie reacties.

Re: 2e hands of nieuw?

2
Beste Martijn,

Je budget is krap voor een goede gebruikte en een goede nieuwe. Een Jura E55 is sowieso om en nabij 10 jaar oud. Niet aan beginnen. 3 maanden garantie trouwens ook niet.

En neen, die Jura heeft natuurlijk geen jaarlijks onderhoud gehad, heeft íe ook niet nodig. Maar je kan je voorstellen dat deze machine al een hele tijd stil staat. Drogen alle rubbers lekker uit etc etc...

Met je budget zit je in de onderste regionen van wat er geproduceerd wordt. Risky business. Een occasion voor dat geld moet je geluk hebben. Misschien beter even door sparen.

Succes
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

6
JeMoeder schreef:Dag MartijnK,

voor 400 euro is er best wat leuks te koop hoor, bijvoorbeeld:

http://link.marktplaats.nl/429738875
En dit inderdaad niet eens een verkeerde aanbieding al zou ik het gebruik van die Claris filter niet direct als voordeel zien. En je weet ook gelijk wat je kan bieden.

Deze machine is geen hoogvlieger op cappu gebied, maar voldoet waarschijnlijk wel aan je wensen. Dat het een machine betreft met één verwarmingselement (geen boiler) doet daar niet heel veel aan af.

8
Ik vraag me altijd af waarom deze weggaat. Wellicht een handelaar? Waarschijnlijk...Let wel op dat de machine via de officiele weg het land is binnengekomen, anders geen garantie op de machine (als die nog van toepassing is en dat moet bijna wel bij een Ena7)

Overigens is dit qua samenstelling dezelfde machine als de C5, echter heeft laatstgenoemde een groter waterreservoir en bonenreservoir, maar ontbreekt het tekstdisplay.

9
MartijnK schreef:Graag zou ik jullie advies willen. Ons budget voor een volautomaat is 400 euro. Ik heb me een beetje ingelezen en ik weet dat een goede molen en een halfautomaat "beter" wordt geacht, maar hier hebben we simpelweg geen geld voor. Bedenk dat we nu alleen maar een Senseo hebben, dus we gaan er zowieso héél erg op vooruit als het goed is. ;)
Alvast dank voor jullie reacties.
Als koper van de een hands Rancilio Silvia en een nieuwe Demoka M203 heb ik precies het budget van €400 uitgegeven. Ok, natuurlijk niet de top of the bill in halfautomaten- en molenmarkt, maar het kan dus wel. Het is natuurlijk net wat je wilt, voor gemak zit je natuurlijk met de Jura goed.
Rancilio Silvia | Eureka Mignon Specialita

10
De Ena7 is ondertussen verkocht voor 500 euro, ik had er 450 op geboden. Misschien was het apparaat met nog 1,5 jaar NL garantie het wel waard, maar goed.

We hebben in principe besloten om door te sparen voor een nieuwe Ena7.

Hopjesvla, het lijkt mij leuk om zo koffie te zetten, de combi past qua uiterlijk ook bij elkaar. Mijn vriendin denkt echter dat het teveel gedoe is om dan een bakkie te zetten. Ze drinkt alleen koffie met (soja)melk, kun je haar overtuigen dat het wel meevalt? ;)