Met de enkele gebruik ik nooit meer dan een pull.
hoe vind je de espresso smaken?
Re: Zo, een nieuwe espressomachine.
22Leuk hè: hendelmachines! Mijn gevoel is ook wel dat de extractie nog wat langzamer zou kunnen, en ik vind die laatste pull er toch wel een stuk minder smakelijk uitzien dan die eerste twee hoor.
Wat gebeurt er als je nog een tikje fijner maalt?
Wat gebeurt er als je nog een tikje fijner maalt?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
23Was het ook, naast veel te groot voor 1 espresso was het ook een oude boon uit de supermarkt.Spironski schreef:Leuk hè: hendelmachines! Mijn gevoel is ook wel dat de extractie nog wat langzamer zou kunnen, en ik vind die laatste pull er toch wel een stuk minder smakelijk uitzien dan die eerste twee hoor.
Moet nog een paar dagen wachten tot de nieuwe lading bonen ontgast is, dan ga ik het proberen.Wat gebeurt er als je nog een tikje fijner maalt?
24Wilde ook vooral kijken wat mogelijk was.cremalover schreef:Met de enkele gebruik ik nooit meer dan een pull.
Qua smaak is het echt duidelijk dat het een ander systeem is; veel voller en zachter.
25Hoenen schreef:Wilde ook vooral kijken wat mogelijk was.cremalover schreef:Met de enkele gebruik ik nooit meer dan een pull.
Qua smaak is het echt duidelijk dat het een ander systeem is; veel voller en zachter.
gone with the bitter....
26Ook veel transparanter lijkt het qua smaken; net een ethiopier die nog nooit zo ethiopisch smaakte (zoet en zuur, op een goede manier.
Verder mijn tamper binnen gekregen, custom-made 44.5 mm (ik las overal dat 45.00 mm net te groot was), palisander hout.
Kosten zijn 25 EUR, bestellen via r.v.woudenberg @ planet . nl. Hij heeft een hele lijst hout, de duurdere houten (eiken, kersen) 30 eur Even wat mond-op-mond reclame omdat ik de tamper erg goed vind
Verder mijn tamper binnen gekregen, custom-made 44.5 mm (ik las overal dat 45.00 mm net te groot was), palisander hout.
Kosten zijn 25 EUR, bestellen via r.v.woudenberg @ planet . nl. Hij heeft een hele lijst hout, de duurdere houten (eiken, kersen) 30 eur Even wat mond-op-mond reclame omdat ik de tamper erg goed vind
Laatst gewijzigd door Hoenen op za 16 apr 2011, 01:13, 2 keer totaal gewijzigd.
27Da's een heel mooie prijs voor een custom made tamper! Geen webadres?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
28Nee, hij adverteert soms op MP (zoek maar 'tamper pavoni').
Net tegelijkertijd met de Rancilio en de PVL espresso's gemaakt. Uit de Rancilio kwam prachtig stroperige espresso, zag er echt enorm goed uit met mooie tijgerstrepen etc. Uit de PVL kwam een lelijke espresso, weinig crema enzo...
Maar wat smaakte de PVL beter zeg, zacht, vol, maar toch erg transparant in smaak (heel duidelijk dat het ethiopisch was). De Rancilio erna smaakte gewoon saai erdoor
Net tegelijkertijd met de Rancilio en de PVL espresso's gemaakt. Uit de Rancilio kwam prachtig stroperige espresso, zag er echt enorm goed uit met mooie tijgerstrepen etc. Uit de PVL kwam een lelijke espresso, weinig crema enzo...
Maar wat smaakte de PVL beter zeg, zacht, vol, maar toch erg transparant in smaak (heel duidelijk dat het ethiopisch was). De Rancilio erna smaakte gewoon saai erdoor
30@ hoenen
Wat ziet dat er toch prachtig uit zeg!
Wat ziet dat er toch prachtig uit zeg!
"A cup of Turkish coffee will be remembered for forty years.”