Re: Zo, een nieuwe espressomachine.
32Een nieuwe portafilter binnengekregen, dus de andere wilde ik naked maken
maar langs de technische werkplaats geweest bij mn universiteit, een kerel aangesproken die dat wel even voor me wilde fixen; draaibank met vlijmscherp snijstuk erop; alsof het boter was zo snel en stil ging het erdoor heen Hij heeft de portafilter zelfs nog mooi afgewerkt
maar langs de technische werkplaats geweest bij mn universiteit, een kerel aangesproken die dat wel even voor me wilde fixen; draaibank met vlijmscherp snijstuk erop; alsof het boter was zo snel en stil ging het erdoor heen Hij heeft de portafilter zelfs nog mooi afgewerkt
33Wow, mooi gedaan! Dat krijg je nergens beter...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
34En gelijk is de reden om er een te hebben duidelijk Eerste keer;
35Mooi zeg, ziet er echt top uit!
BFC Junior Plus Pulsante | Mazzer Mini Electronic A | Reg Barber C-Ripple | Naked portafilter | ...
36Klopt het dat ie wel lang en langzaam doorloopt?Hoenen schreef:En gelijk is de reden om er een te hebben duidelijk Eerste keer;
BFC Junior Plus Pulsante | Mazzer Mini Electronic A | Reg Barber C-Ripple | Naked portafilter | ...
37Yep, goed te zien dat het erg onregelmatig is en dat je last hebt van "side channeling" (is daar ook een Nederlands woord voor?).En gelijk is de reden om er een te hebben duidelijk Eerste keer;
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
38Dat langzame is bewust (al moet hij wel weg na het blonderen), dat channelen (dat er uit 1 kant van de filter meer komt dan de andere kant) moet wat aan gedaan worden
39Waarom wil je die langzame extractie?Hoenen schreef:Dat langzame is bewust (al moet hij wel weg na het blonderen), dat channelen (dat er uit 1 kant van de filter meer komt dan de andere kant) moet wat aan gedaan worden
Ik vind de espresso er dan niet beter op worden.