De smaak kan ook aan de boon liggen die je kiest. Sommige bonen zijn beter geschikt voor cappuccino dan andere. Dat heb ik zelf ook wel gemerkt. De goede keuze is daarbij heel belangrijk.
En, bedenk wel, voor cappuccino geldt 1/3 espresso, 1/3 melk, 1/3 melkschuim. Dus meer of minder melk kan niet echt, alleen de verhouding kan je inderdaad wat aan doen.
Ik weet niet of je altijd twee cappuccinos tegelijk maakt, maar dan is bij de tweede vaak minder schuim te bekennen. Een trucje is om met twee kannetjes te werken, en voordat je de eerste cappuccino opschenkt, eerst wat heen en weer te schenken tussen de kannen, en genoeg melk achter te laten in de 'tweede' kan zodat je daarmee de tweede cappuccino kan schenken. Dit helpt mij heel erg om twee identieke cappuccinos te krijgen.
Bij mij was dat precies hetzelfde Het zit hem allemaal in de schenksnelheid en vooral de consistentie daarvan (goede gelijke schenksnelheid) is mij verteld.Lennart schreef: Oh en mijn appeltjes lijken ook nog teveel op kersen