Re: Mijn eerste hendelmachine, maar geen idee wat.

4
Ah super, thanks! Man jij weet veel van die dingen zeg.

"very intriguing and most owners purchased one speculating that it just could be an interesting addition to their epsress machine collection"

Dat klinkt alsof het een waardeloze machine is haha.
Mijne mist zo te zien de plastic onderkant, wat wel eens problemen zou kunnen geven met het bedienen van de hendel. Maar dan schroef ik er zelf wel een plaat onder.

Heb al wat topics gelezen, de ringen van de groep schijnen vervangen te moeten worden en oe heeft daar setjes voor, nice. Lees weinig over succesvolle espresso nog.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Re: Mijn eerste hendelmachine, maar geen idee wat.

5
Verzendkosten zijn ook een koopje, bij mij geeft die 72 euro aan

't is een leuk ding om te zien, en uiteraard om op te knappen, maar ga alsjeblieft niet te ver met het verfraaien van het koperbeslag, zoek eerst goed uit of er geen laklaag over het koper zit, dus voor je met de brasso in de weer gaat, het kan makkelijk zo zijn dat als je de rvs poets van de Action gebruikt, eerst een sponsje een beetje nat maken en daar het middel opdoen en voorzichtig opbrengen laten drogen tot het geheel wit is uitgeslagen en dan opwrijven, maar doe dit eerst op een plekje waar het niet opvalt !!

Je kan niet echt goed zien of je front en zetgroep messing zijn of vernikkelt.

Zet hem eerst maar eens goed voor je snuffert en denk goed na wat en hoe je het gaat aanpakken, 't is zonde om zo'n leukertje te verklooien en maak hem niet te nieuw!

Succes, Adriaan

PS uit de tekst op te maken moet je nog wel het een en ander sleutelen om hem weer goed werkend te krijgen.

En de Conti gaat dat nog wat worden?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.