Beste mede-koffiefanaten,
Ik heb van een kennis een Faema Compact cadeau gekregen.
Het apparaat verwarmd goed en bouwt goed druk op, stoom en heet water zijn prima, maar als ik water door de zetgroep wil pompen om een espresso te maken gaat de pomp wel aan maar komt er alleen stoom uit de zetgroep. Mijn idee is dat de pomp ontlucht moet worden. Weet iemand wat hiervoor de procedure is? Stoom opengooien tijdens het pompen heb ik al geprobeerd. Als ontluchten niet het probleem is, wat zou dat dan wel kunnen zijn? Dan nog een vraag: De hendel kun je rechtsom en linksom naar beneden draaien, rechtsomm wordt de pomp geactiveerd, linksom komt er alleen stoom uit de zetgroep. Is dit om de koffie te bevochtigen of heeft het nog een andere functie? En dan nog iets: Als de machine goed warm is loopt de pomp continu, dit lijkt me niet normaal.... Als iemand ideeen heeft hoor ik ze graag!
Re: Faema Compact
2Ik kan er geen chocola van maken...., maar 't klinkt niet echt lekker. Hopelijk is de brainbox niet kapot, dat kost wel wat.
Enneh, daar gaat 'ie weer: kafko.nl proberen?
Enneh, daar gaat 'ie weer: kafko.nl proberen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Bedankt voor je reactie. De Brainbox? Volgens mij heeft ie nog geen brain... Dit is ouderwetse jaren 70/ 80 elektriek...Ik denk dat ik de pomp maar eens los ga halen om te zien of ie wat doet.
4http://www.thuisbarista.nl/forum/viewto ... ?f=3&t=953cva620 schreef:Bedankt voor je reactie. De Brainbox? Volgens mij heeft ie nog geen brain... Dit is ouderwetse jaren 70/ 80 elektriek...Ik denk dat ik de pomp maar eens los ga halen om te zien of ie wat doet.
Beter even dit touwtje lezen, voordat je in het wilde weg begint te klooien.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
5Het apparaat werkt inmiddels! Het bleek dat de schakelaar om de wateraanvoer mee te openen soms niet goed pakte waardoor er niet genoeg druk op het systeem kwam. Nog een vraagje: Weet er iemand toevallig waar ik aan een gebruiksaanwijzing van dit apparaat kan komen? Alvast bedankt voor de reacties.