Is een Handpresso te repareren?

1
Vanochtend viel me voor het eerst op dat mijn Handpresso erg snel druk verliest na het oppompen. Gezien de leeftijd zou het best kunnen dat er een afsluit rubber vuil is of versleten is maar ik vraag me af of en zo ja hoe ik daar zelf wat aan zou kunnen doen.

Ik vrees namelijk dat als ik met de leverancier zou gaan praten over onderhoud ik net zo goed een nieuwe kan kopen...
Kei veel groeten!

Joost

Re: Is een Handpresso te repareren?

2
Zelf ben ik in het bezit van een van de eerste exemplaren. Van het begin af had ik hetzelfde probleem. Ik gebruik hem alleen tijdens wandeltochten en op vakantie. Op een beurs trof ik een stand aan van de Handpresso. Daar werd mij verteld dat reparatie zo'n 35 euro zou gaan kosten waarbij nog verzendkosten kwamen. Ik heb dat niet gedaan. Door de handpresso te bewaren met de button naar boven gedrukt werd het probleem minder en na een paar keer volledig oppompen was het drukverlies acceptabel laag.

Re: Is een Handpresso te repareren?

3
Gisteren contact gehad met de technische dienst van Euroquick, de distributeur. Die gaven aan dat ik kon proberen het probleem te verhelpen door een druppel olijf- of zonnebloemolie op het staafje te druppelen en deze een paar maal omhoog en omlaag te bewegen.

Dat heb ik net gedaan en ik merk wel wat verschil maar het lekken is nog niet verholpen. 35 euro voor een reparatie van een aparaat van 99 euro en een jaar of 4 oud zie ik niet echt zitten. Ik hoop dat het straks wat beter wordt anders snel bijpompen voordat ik de knop in druk ;)
Kei veel groeten!

Joost