Giotto defect

1
Vorige maand Giotto defect.
Deed niets meer behalve een smerige lucht verspreiden.
Bij inspectie bleek de centrale regeleenheid volledig verbrand.
Die regeleenheid is van het merk Gicar type 990476.

Nergens kan ik een zelfde eenheid op de kop tikken.
De toenmalige importeur leverancier voert het merk niet meer.

De producent is ook niet meer, althans maakt de ECM niet meer.
Schijnt door een andere fabrikant te worden gemaakt.

Weet iemand een oplossing?

Alexander

Re: Giotto defect

3
Toet toet....Dat is snel.

Ik ga ze morgen bellen.

Die beide nummers zeggen mij niets, op de centralino staat Gicar 990476.
Was vorige maand in Italie, div. leveranciers geweest, niemand wist een oplossing.

Fantastisch, bedankt.

Alexander

6
LeoSpresso's schreef:Dr. Pete bedoel je, Kan hij het beter dan mij ????? :o :o :lol: :mrgreen:
Wat bedoel je met "kan hij het beter dan mij?"

Beter dan ik (kan) : :mrgreen:
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

7
Hoe dan ook: begrijp ik dus goed dat Peter een bekende is in professioneel espresso land, met zelfs een nickname?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

8
Ik heb vandaag kennis gemaakt met Peter van Kafko. Mijn Rocket Giotto warmde het water niet meer op, dus stuurde ik gisteravond rond 23:30 een email naar Kafko simpelweg omdat er bijna NIEMAND anders online te vinden is die een Giotto maken kan.
Vanochtend vroeg al een email terug met een 06 nummer erbij. Aangezien ik niet zonder fatsoenlijke koffie kan, had ik nogal haast om mijn machine te laten maken. Ik kon meteen vanmiddag terecht. Wel moest daar wel een flink stuk voor rijden, maar eenmaal in Hoogersmilde aangekomen bleek dit een zeer goede keuze. Peter haalde de machine uit elkaar en had binnen enkele minuten het euvel gevonden: de computereenheid was kapot, om precies te zijn een relais in de computereenheid. Peter heeft er een nieuwe eenheid ingezet en de bedrading zo aangepast dat de relais (volgens Peter het zwakke punt van deze machine) omzeild wordt. En passant werd ook nog even groot onderhoud aan de machine uitgevoerd en een aantal andere onderdelen vervangen. Ik ken Peter welgeteld een paar uur, maar ben zo tevreden dat ik deze vakman aan niemand met problemen aan zijn apparaat wil onthouden.

9
Als je beter gelezen had, Peter van K, is ons aller grote vriend wat snelheid en precisie van de vinger op de zere plek leggen betreft, maar steek hem nog maar ergens een pluim, dat heeft die wel verdiend !! :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.