Izzo Alex Duetto

1
Hallo,

sinds gisteren staat er een Izzo Alex Duetto mkIII te pruttelen. Een ding valt mij op: als de watertank leeg is, klinkt het alarm wel maar het pompen stopt niet. Ook het verwarmen van de boilers gaat gewoon door, bij mijn oude Vivi stopte altijd alles op het moment dat het waterreservoir leeg was.
Klopt dit wel?

mvg Patrick

Re: Izzo Alex Duetto

2
Ja dat klopt. Bij het signaal is het waterreservoir nog niet helemaal leeg. Het zou zeer vervelend zijn dat de machine direct zou stoppen terwijl je net twee espresso's aan het maken bent. Je hebt nog de gelegenheid om het af te maken en daarna kan je het waterreservoir weer vullen.

5
Ik durf het niet goed meer uit te proberen: mijn eerste duetto heeft per ongeluk 's ochtend een keer een half uur staan droog te pompen. (tijdschakelaar.. s avonds nog ff poetsen, per ongeluk hendel open gezet..) hij verwarmde toen door, pompte door zonder water. en ging dus dood, nu heb ik een nieuwe gekregen maar ben bang dat ie ook nu weer door kan gaan pompen. normaal gesproken ben je daar zelf bij natuurlijk maar ik gebruik de machine op een mobiele espressobar en sta ook wel eens in lawaaiige omgevingen....

6
Mag toch zeker wel opmerken als je hem professioneel gebruikt je toch wel een beetje beter voor je machine mag zorgen en waarom koppel je aan de tank geen externe tank met een plumb in pompje in de externe aanvoertank en laat deze schakelen door een taster die je monteert in je reservoir en dan wordt die telkens bijgevult, als je dan nog een naloop van ekele seconden erbij inbouwt, dan staat de externe niet continue te werken.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.