Al elders kort genoemd: ik werk bij Starbucks, op het kantoor voor EMEA (Europa Middle East & Africa) in het "mooie" Amsterdamse Westelijk Havengebied. Samen met het kantoor staat daar de branderij voor de hele regio waar we onze fair trade espresso maar ook allerlei single origins branden.
Oorspronkelijk ben ik meubelmaker en interieurbouwer en bij Starbucks zit ik ook in die tak: Ik hou me bezig met het ontwikkelen van de meubels en aankleding die onze ontwerpers willen toepassen. Erg leuk, omdat we de laatste jaren ons concept erg aan het vernieuwen zijn en weer meer sfeer aan het creëren zijn in onze winkels.
Daarnaast ben ik een professioneel bemoeial, en ben ik ook bezig met de teams die aan het zoeken zijn naar nieuwe richtingen, het her-uitvinden van het merk en aanbod. Daar is veel in te doen en te bereiken.
Voor de cynici over Starbucks: In 1971 begon Starbucks net als wat nu de koffie hotspots zijn: Klein, met veel passie voor perfecte koffie en het delen van die kennis met de klant. Zonder Starbucks is de kans groot dat Amerikanen nog steeds aan de oplos- en slappe oude filterkoffie zouden zitten
Ik weet dat door alle extra's en toevoeging de basis soms nogal ondergesneeuwd is geraakt
maar de koffie passie is er nog steeds en wordt momenteel weer hard aangewakkerd.
Verder ben ik niet ge-brainwashed door het merk: Voor een goede espresso of latte art ga ik met alle plezier naar Espressofabriek, Screaming Beans of Koffiesalon en ik durf ook kritisch te blijven op wat we doen...