cremalover schreef:@3aan schreef:cremalover schreef:mijn Super jolly sproeit ook zo.
Gedoe is het .En niks anders.
Mijn nieuwe Major is weer lekker met een klapperdeklap doser.
De doserless Jolly houd ik misschien voor mijn filterkoffie.Want dat werkt weer perfect.En met twee malers kan ik afwisselen tussen twee koffies.
Je hebt toch niet de elec. ?
Tuurlijk speelt de soort koffie een rol. Maar ook zeker de funnel en de chute zijn belangrijk. Dit er toch goed uit.
http://www.youtube.com/watch?v=d-ZLU-_K ... ata_player
Alles wat ik van de K30 zie online is een en al klonter en sproeien. Ook bij de koffietent op de hoek liggen er bergen koffie naast de K30.
Tuurlijk ziet dat er goed uit 12 a 13 seconden voor 14 gram en zoals ik altijd 19 gram doseer zou dat al gauw op 18 seconden uitkomen en nu met de K30 6 seconden, en als je dan regelmatig meerdere koppen na elkaar zet is dat toch ergernis nr1, wachten op een koffiemaler en dat sproeien valt enorm mee, machine goed afstellen en regelmatig schoonmaken, dat is het allerbelangrijkste.
Hier sproeit er niets
6 seconden winst?
Crema schreef:Stel je zet drie keer twee dubbele espresso's achter mekaar.
Dan heb je 18 seconden winst.
Rekenen is duidelijk niet je sterkste punt, alleen bij mij is dat al 12 seconden voor mijn dubbele en dan heb ik het nog netjes gedaan, die 6 seconden zijn inclusief tussendoor even rammelen met het bakje voor een betere vulling.
Nauti schreef:Als je je al moet ergeren om die paar seconden extra! In een druk cafe Ja, thuis maakt me dat niks uit. Je kan altijd met een tweede filterhouder werken als je zo nodig snel wilt zijn. Is maar een paar tientjes extra.
Dat is niet logisch, dan heb je elke keer een koude PF ( is niet lekker )