Jazeker, veel lekkerder zelfs. Maar het blijft een feit dat je een espressoapparaat zoekt terwijl je geen espresso wilt drinken. Geloof me, met zo'n cafetiere of mokkapotje maak je even lekkere koffie (in combinatie met een maler) als met een espressomachine en die restaurants. Voor een fractie van het geld. Voor die cappucino's is vast wel een oplossing te krijgen, een aparte melkverwarmer/opschuimer?klaas.nl schreef:Hallo,
Ik bedoel met een vol kopje gewoon het bekende kopje koffie.
Ik heb er weinig verstand van zoals jullie al merken.
In een restaurant merk ik dat ik sommige smaken koffie erg lekker vind.
Vaak zit er dan een briefje onder van het koffie merk en vaak zie ik dan beukenhorst of hesseling staan.
Ik dacht dat moet ik thuis toch ook kunnen drinken.
Gr,
Klaas
Ik heb ook wel eens zin in een koffie met wat meer water. Dan maak ik een americano (espresso aangelengd met water, dat gaat, maar houdt niet over inderdaad), of tubruk (gemalen koffie in de kop en dan water opgieten), of turkse koffie (extra fijn gemalen koffie, water opgieten, laten koken).
Trouwens, sinds ik thuis lekkere espresso heb vraag ik in restaurants of op terrasjes meestal om filter koffie, maar een lekkere kop geurige koffie is er gewoon niet meer bij. Volgens mij krijg je dan meestal of een senseo of een americano. Wat wel lekker is, maar wat ik eigenlijk nooit meer zie, is zo'n eenkops plastic filter die je op je kopje moet zetten en laten doorlopen. Van een bekend belgisch merk, maar hoe heet dat ook al weer?
EDIT : Rombouts