slang knalt eraf delonghi magnifica na vervangen warm elemn

1
Goede avond zit hier al n tijdje op dit forum ??

Ik heb n probleem :?

Ik heb n delonghi magnifica esam 3200??? wat ik zo even uit me hoofd weet

nou heb ik laatst het warmte element al vervangen want daar zat n lekkage boven op het witte gedeelte :cry:

was kapot hele ding vervangen maar nou schiet als die opwarmt overdruk denk ik de slang eraf wat kan dit zijn :roll:

de sensor die boven op het warmte element zit zit op de goede plek weer gemonteerd ???

denk dat dit een vraag voor oxxo is"????

Re: slang knalt eraf delonghi magnifica na vervangen warm elemn

2
Een kompleet t-block vervangen omdat een o-ring van 20 ct lekt is jammer. Een 3200 lekt na 2 jr daar vaak, de o-ring wordt al sinds jaren vervangen door een van krimpvrij materiaal. Misschien dat de losse slangen niet voorzien zijn van de kleine o-ringen. Ook plaatsing is kritisch; de ringen zijn bijzonder zacht en scheuren heel snel. Hier gebruiken we er speciaal gereedschap voor. DeLonghi´s zijn relatief simpel, maar technisch nogal apart. Het vergt ervaring om ze snel en veilig te herstellen. De laatste 3000 (zwarte broer 3200) is door ons ca. 7 jr geleden geleverd, dus onderdelen vervangen doen we sowieso niet meer bij dit type. Na al die tijd is er echt wel wat beters in de markt, zeker in de lage prijsklasse is de kwaliteit dramatisch gestegen.
Er gaat niets boven morgen.

Re: slang knalt eraf delonghi magnifica na vervangen warm el

3
Vraagje aan oxxo,

Ik zit met hetzelfde lekkageprobleem door (volgens mij) een o-ring. Is het voor mij, zonder speciaal gereedschap, mogelijk om de o-ring te vervangen. Ik beschik wel over een technische tekening van de ESAM 3200 S (ons apparaat) met een lijst met onderdelen (inclusief nummers).
Of is het verstandig iets anders (je hebt het over een ring van krimpvrij materiaal) te installeren?

Alvast bedankt