Re: quamar m1e

42
Normale mini heeft 58 mm
Electronic heeft 64 maar met ander profiel dan SJ
Maalresultaat SJ is beter dan mini electronic.
Er zijn mensen die SJ schijven in een mini electronic zetten.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

43
Ik weet dat het maal resultaat van de Quamar vergelijkbaar is met die van de Super Jolly, althans volgens de test die je kan vinden op Home-barista. De mini E is wel 100 euro duurder dan de Quamar + nog eventueel SJ schijven.

Lastige is altijd dat ondanks ik met de Quamar heb gespeeld het een moment opname blijft. Of hij sproeit, of de klonten een probleem vormen etc kom je uiteindelijk pas achter als je er thuis uitgebreidt met verschillende koffies hebt gespeeld.

Hoop ook nog de Fiorenzato F68E te bekijken binnenkort
Is de 6th wave aan het voorbereiden

44
Ongeveer het dubbele van mijn budget maar omdat hier ook malers met grotere schijven voorbij komen, de compak a8 heeft 8x mm schijven is 900 euro, ziet er heel goed uit.
Hoop ook nog de Fiorenzato F68E te bekijken binnenkort
Hmmm, ik zie toch tekenen van "Upgraditis" op het forum... :mrgreen:
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

47
Upgraditis beken schuldig :lol:

Over een paar maanden wil ik toch overstappen op een andere maler.

Tot nu toe lijkt het vooral te gaan tussen de:

Mahlkonig Vario en de Quamar M80E, ze lijken beide zeer goed te malen misschien de Vario nog wat beter maar moet af en toe gecalibreerd worden, weet niet of ik dat zie zitten.

Op Kafko ziek ik een Roma RVS staan maar kan daar verder niks over vinden, heeft iemand daar meer info over?
Bezzera BZ13 DE PID, Mazzer Major Manual, DVA LT8, Torr tamper 41mm, LM1 VST

48
Hier enige gegevens van waarschijnlijk deze machine;

The Roma E is a doserless grinder that grinds directly into the portafilter, giving you a fresh shot of espresso every time. The left side is designed for a single dose between 1 - 25 grams of espresso. The right side is designed for a double dose of espresso between 1 - 25 grams of espresso. If you feel that more espresso is necessary, the intermittent switch is on the right side of the grinder and will grind as long as depressed. The portafilter support bracket allows for hands free grinding.

Specifications:
Chrome finish
Bump switch on front & On/Off switch on the side
Stepless Micrometrical grinding adjustments
50mm Grinding burrs
1400RPM
1/5hps motor
110v / 220v
6" W x 10 1/2 D x 14 1/2" H = 152mm x 267mm x 368mm
Weight 14lbs / 6,35kg

foto van de Kafko site 395 euro in het RVS
Afbeelding

Foto van vanelis.com Price: $549.00 in het Zwart
Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

49
De quamar is vergelijkbaar met de super jolly, dus daar heb je qua maal resultaat ook niet te klagen. Zie ook het Titan grinder verhaal op homebarista. Persoonlijk vind ik dat hoge plastic gehalte van de vario helemaal niks. Maar dat is natuurlijk subjectief.
Is de 6th wave aan het voorbereiden

50
Ja klopt mijn voorkeur gaat ook uit naar de Quamar vanwege de looks en feel.

Hmm op Home-Barista zijn ze niet zo te spreken over de Vaneli's, hij heeft ook kleinere schijven dus die valt af.

Heb je de Fiorenzato f64e al in het echt gezien? Best wel vreemd eigenlijk, Quamar neemt oa. de t80 over en Fiorenzato gaat dan verder met een nieuwe lijn.
Bezzera BZ13 DE PID, Mazzer Major Manual, DVA LT8, Torr tamper 41mm, LM1 VST