Hallo,
Eerst zal ik mij even voorstellen. Ik ben Joep, student uit Eindhoven, en ik heb helemaal genoeg van mijn PuC. Dat ding zet lauw bruin water, en ik wil nu een fatsoenlijke espressomachine hebben.
Ik heb dus al wat rondgelezen op dit forum en een grotere Amerikaanse variant. Eerst leek een La Pavoni mij erg leuk, omdat ik het ritueel eromheen ook wel aantrekkelijk vond. Maar ik las dat iemand na een jaar nog steeds geen superespresso kon zetten met het ding, dus daarom zit ik toch maar naar een Halfautomaat te kijken. Jammer, want de La pavoni hendelmachine leek me geweldig.
De Rancilio Silvia leek me wel wat, maar ik las over temperatuurproblemen, die wel te overkomen zijn met PID's ofzo, maar ik weet niet of ik daar wel zo'n zin in heb.
Nu zag ik de Vibiemme Domobar, dat lijkt me een mooi apparaat, maar ik vind er hier niet zoveel over. Tweedehands zijn die nog best voor een nette prijs te krijgen. Nu heb ik gelezen dat de malen erg belangrijk is, dus wil ik een goede. Mazzer Mini lijkt me wat dat betreft een goede optie, of een Macap MC4 (doserless, lijkt me fijner).
Heeft iemand hier (ervaring met) de Domobar, of één van deze malers. Verder tips, of andere machines/malers waar ik naar moet kijken. Ik heb totaal zo'n 500-700 te besteden, dus ik wil naar tweedehands dingen gaan kijken.
Vibienne Domobar en Mazzer maler, goede startcombi?
1Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60