Re: Wat voor maler is dit?

31
Ohhh! Moet ik me ook nog gaan verdedigen?! Wil je 't over nemen? ;)

Ik doelde op wat in de link van Paulus staat, die over de Wega gaat; en die gegevens wijken af van wat in jouw link over de Compak staat, nl: Height: 610mm, Width: 300mm, Depth: 420mm
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

33
:lol: Ja, zoiets...

Maar je kan op het plaatje van van de Wega zien dat de voet echt wel anders (=langer) is dan de voet van de Compak.

Misschien kent Paulus de maten van deze malers beter, en kan hij er wat van zeggen...?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

34
Bluecold schreef:
Spironski om di 24 jan 2012, 14:47 schreef: die 30cm breedte lijken me stug. Mijn Major heeft zelfs een nog zwaardere motor (600W), en is maar 19 cm breed.
Bluecold op di 24 jan 2012, 14:33 schreef:Geen idee waar jij die 30x42cm vandaan haalt.
http://www.1st-line.com/machines/home_m ... pak_K8.htm
^^ 210 breed, 360mm diep.
^^
In een van de eerdere posts in dit topic staat een link naar http://www.pennineteaandcoffee.co.uk/sh ... r/max.html waarin de door mij genoemde maten staan.

Ik vind dat op dit forum soms wel heel makkelijk een grote horecamolen wordt aangeraden. Dit zal voor de smaak misschien ook wel het beste zijn, het is alleen niet altijd haalbaar/wenselijk voor iedereen.

37
Ik vind dat op dit forum soms wel heel makkelijk een grote horecamolen wordt aangeraden. Dit zal voor de smaak misschien ook wel het beste zijn, het is alleen niet altijd haalbaar/wenselijk voor iedereen.
Dat mag zo zijn, maar als mensen zeer veel geld uitgeven aan een espressomachine mag je toch verwachten dat ze dat doen om lekkere espresso (etc.) te kunnen maken. Daar hoort simpelweg een goede maler bij! En groter=beter in Malerland.

Het zou in mijn ogen doodzonde zijn om zo'n mooie Giotto te koppelen aan een matige maler, da's weggegooid geld. Maar vanzelfsprekend is de keuze geheel aan de mensen zelf. Ik ken echter weinig mensen die spijt kregen als ze eenmaal zo'n grote maler hadden aangeschaft.

En niet alleen de smaak van je koffie gaat door de aankoop van een horecamaler vooruit. Voordelen zijn vaak ook:

-Ze maken lang niet zoveel herrie
-Ze zijn veel sneller
-Ze gaan veel langer mee
-Ze klonteren nauwelijks
-Je hoeft ze veel minder vaak bij te stellen.
-Ze zijn goedkoop

39
Bluecold schreef:Ik hoop dat je zelf wel ziet op het plaatje op de door jouw genoemde website dat de maler niet half zo breed is als dat ie hoog is.
Daar heb je wel een punt. Het lijkt er inderdaad op dat die maten niet helemaal kloppen.
Sheila schreef:Wat zou jij dan aanraden Patrick?
Als je goede kwaliteit wilt en geen problemen hebt met het formaat en de 'looks' van een horecamolen dan is dat waarschijnlijk de beste keus. Als je een iets kleinere molen wilt met een ander design dan zou je bijvoorbeeld naar de Bezzera BB005 kunnen kijken. Dit schijnt ook een goede molen te zijn.

Let wel, ik heb alleen ervaring met kleinere molens (een Nemox Lux en een goede PeDe handmolen) en zie zo'n grote horecamolen niet zo snel in mijn eigen (open) keuken staan. Mijn advies zal daardoor gekleurd zijn.

40
Zonder drammerig over te willen komen of te zeggen wat "de juiste keuze" zou zijn (als gezegd is dat helemaal aan de koper), even de twee maler waar we het hier over hebben naast elkaar:

Bezzera:

-48 mm conische schijven
-100W motor
-doserless
-4 kg
-400x130x260mm
-€260 nieuw

Wega:
-80mm platte schijven
-380W motor
-doser + tamper
-18kg (?)
-610x200(?)x420mm (zonder hopper 400mm hoog?)
-€170