Re: Bialetti Moka Express

22
Ik meen dat die heel simpele espresso machientjes die op stoomdruk werken op maximaal 4 bar werken. De Bialetti zal daar onder zitten?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

24
Dit onderwerp is al een tijd niet echt meer actief al heb ik wel een vraag.

ik ga alle tips proberen met mijn Bialetti even kijken of de smaak verbeterd en aangezien wat jullie allemaal zeggen ik niet toepas denk ik zelf dat ik het dus helemaal verkeerd doe.
Zelf ben ik dan wel benieuwd hoe het smaakt als ik het doe hoe jullie allemaal het zeggen.

Wel heb ik een vraag, ik kan het filmpjes van James Hoffman nergens vinden, als die nog op internet staan kunnen jullie die even linken(natuurlijk al een oud filmpje, kan verwijderd zijn).

25
Milan89 schreef:Dit onderwerp is al een tijd niet echt meer actief al heb ik wel een vraag.

ik ga alle tips proberen met mijn Bialetti even kijken of de smaak verbeterd en aangezien wat jullie allemaal zeggen ik niet toepas denk ik zelf dat ik het dus helemaal verkeerd doe.
Zelf ben ik dan wel benieuwd hoe het smaakt als ik het doe hoe jullie allemaal het zeggen.

Wel heb ik een vraag, ik kan het filmpjes van James Hoffman nergens vinden, als die nog op internet staan kunnen jullie die even linken(natuurlijk al een oud filmpje, kan verwijderd zijn).
viewtopic.php?f=47&t=3380&p=28645#p28645

Ik zou hier eens kijken als ik jou was. :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

27
Ik heb vanmorgen echt genoten, en zeker met de tips die de mensen hier gegeven hebben, vantevoren denk je dat je alles goed doet maar het kan dus nog beter, en dat je dan weer wat anders proeft.

nu hopen dat ik de bereiding in de Bialetti moka nog meer kan verbeteren.