Re: naked Strega shot

11
De Strega is praktisch in gebruik.Net zo praktisch als een E61.Ook nog eens sneller op temperatuur.
Maakt gewoon erg lekkere koffie.
Niet zo temperatuurstabiel als een Idrocompresso maar de koffie is zeer goed.
Zelf merk ik dat ik regelmatig mijn seals moet invetten.Bij mij n Ponte Vecchio moest dat minder vaak maar die gebruikte ik ook minder.

Nog een nadeel is dat de machine een saai uiterlijk heeft.Dit soort me enigszins.Pragmatisch gezien is het de machine die bij me past.
Maar in mijn achterhoofd spoken Faema's.Presidenten,Urania's en Lambro's.Soms komt er een Gaggia Amerika tussen. :mrgreen:
Maar ik verzet me tegen die gedachten.De Strega is rationeel gezien de juiste machine voor mij.

12
cremalover schreef:Maar ik verzet me tegen die gedachten.De Strega is rationeel gezien de juiste machine voor mij.
ai, hoe meer verzet hoe hardnekkiger de gedachte! wat is sterker ratio of emotie?

ken het gevoel wel een beetje...of eigenlijk wel goed...

:D
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

13
bvds schreef:
cremalover schreef:Maar ik verzet me tegen die gedachten.De Strega is rationeel gezien de juiste machine voor mij.
ai, hoe meer verzet hoe hardnekkiger de gedachte! wat is sterker ratio of emotie?

ken het gevoel wel een beetje...of eigenlijk wel goed...

:D
:mrgreen:
Tot morgen!

15
Ik zou geen Strega meer kopen .
Ten eerste heb ik de pomp afgekoppeld.Betaald voor iets wat ik niet gebruik.Maar dat wist ik niet toen ik hem kocht.Had toen nog geen vast water.
Ten tweede vind ik het ding lelijk.Protserig chrome.Gewoon niet mooi.

Heb je hier geen problemen mee dan is het ding goed.Maakt erg lekkere espresso.

16
cremalover schreef:....Pragmatisch gezien is het de machine die bij me past...
....De Strega is rationeel gezien de juiste machine voor mij...

cremalover schreef:Ik zou geen Strega meer kopen .

:?:
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

17
Thomaserati schreef:
cremalover schreef:....Pragmatisch gezien is het de machine die bij me past...
....De Strega is rationeel gezien de juiste machine voor mij...

cremalover schreef:Ik zou geen Strega meer kopen .

:?:
Er staat rationeel.Ding zet erg lekkere koffie.Doet het goed.Klaar.
Alleen ....

19
Midas schreef:Als je een strega op het water aansluit verliest hij toch al zijn voordelen? Dan is hij het zelfde als alle andere hevels.
Vertel mij nou eens wat de voordelen zijn als die niet op het vaste waternet staat aangesloten,
ik kan me er zo gauw geen enkele bedenken, ik ben meer dan benieuwd !
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

20
Denk niet dat er voordelen zijn als je kunt kiezen. Bij mij kan hij niet op de wateraansluiting worden aangesloten en heeft het dus wel voordelen. Oververhitting om er maar een te noemen.

Wat ik verder bedoel is dat als je hem aan kan sluiten je inderdaad wel meer hevel machines kunt kiezen en waarschijnlijk ook nog mooiere en/of beter.