Thomaserati schreef:Het is alleen jammer dat niet alleen de gemiddelde strandtent op deze manier denkt maar 98% van de horeca ondernemers. Wat me dan altijd verbaasd is dat je in italie (voor véél minder geld) in bijna elke willekeurige tent een prima bak kunt bestellen. Zelfs bij de autogrill lamgs de snelweg staat gewoon een fatsoenlijke barista die in staat is een prima espresso te maken, zelfs bij topdrukte in de spits...
Maar goed, ik denk dat de stelling vam crema meer gericht was op een particulier die een keuze maakt voor volautomaat/nespresso tov halfautomaat en niet zozeer was gericht op horeca.
Ik heb dat helaas nooit mogen ervaren maar het verbaast me niks. In Nederland is het vakwerk al lang verdwenen, en alles moet snel snel en vooral snellll en niet te vergeten, GOEDKOOP.
Vandaar ook dat bv het brood in NL niet te vreten is. Koop maar eens een brood in de duitstalige landen. Een slecht brood kom je daar bijna niet tegen, en het is iedere dag weer een traktatie. Toevallig ken ik iemand die in het management zit van een grote duitse bakkersketen die ook brood produceren voor NL. Zij zeggen nb zelf dat het oneetbaar is, maar dat de Nederlanders dat graag zo willen. Het mag NIETS kosten. Gek he, dat er ooit bij de consumentenbond bruin brood niet als beter of gezonder uit de bus kwam als wit brood. Het is bruin gekleurd. En zo ook voor de koffie, als het maar NIETS kost ! En veel oplevert voor de horecaondernemer. Bestel ik een soep in Scheveningen in zo'n exclusief uitziend lounge restaurantje, krijg je mooi voor 9 Euro GVD bliksoep. Vraag je om vers geperste sap ? "wij serveren alleen NORMALE sap" haha wat is normaal.
Italie is dan economisch niet het sterkste land in Europa, van alle producten die ze maken spat passie af. Kwaliteit misschien niet altijd consistent, maar ze doen alles met de grootste passie en hebben gevoel voor design, stijl, smaak, de mooie dingen van het leven.
Ik ben blij dat ik op dit forum hardhandig ben afgepraat van Nespresso ! SNEL=SLECHT