Bezerra druk valt weg

1
Ik heb de bezerra bz07 met pid overgekocht van bvds en stuit nu tegen dit probleem: maal de koffie in de pf verspreid deze zoals altijd druk hem recht aan en ze hem in de machine vervolgens bouwt hij druk op tot zo een 5 bar en blijft hierop hangen. Dit gebeurt alleen met de pf met dubbele uitloop als ik de naked gebruik blijft de druk gewoon 9 bar. Heeft iemand een idee hoe dit komt. Ik zet nu al een half jaar op dezelfde wijze koffie en nu ineens dit!!

Hoop op reactie
Bezzera bz07pm met pid, Mazzer super jolly , Bialetti moka express, bodum cafetitere.

Re: Bezerra druk valt weg

2
Klinkt voor mij alsof er wat stuk is aan je portafilter. Is het filterbakje in beide gevallen hetzelfde of laat je die in de portafilters zitten? Kan het ook aan het bakje liggen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

4
Heinrich schreef:Pressostaat waarschijnlijk niet helemaal kosher meer ?
Je hebt er meer verstand van dan ik, maar hoe kan een defecte pressostat het prima doen met de ene filterdrager en defect zijn zodra er een andere filterdrager onder zit?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5
Bedankt voor jullie reacties maar dit vraag ik me dus ook af met de naked pf doet hij niet moeilijk alhoewel soms wanneer ik de pf iets te vol heb gedaan bouwt hij druk tot 12bar op en valt dan ineens terug naar 4 alsof het een soort beveiliging is
Bezzera bz07pm met pid, Mazzer super jolly , Bialetti moka express, bodum cafetitere.