Re: Wat drink je nu?

523
Cobus schreef:Iemand misschien aanraders van Gebrand.nl?
Enigste wat ze vermelden is waar de bonen vandaan komen.
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Haal nu mijn bonen bij een lokale winkel (koffiewinkel in deurne) maar die branden niet zelf dus niet echt vers. Hoewel er al een heerlijk bakje espresso mee gemaakt wordt. Maar ik ben nog niet zoveel gewend.

524
Ik vind hun Costa Rica Terrazu altijd uitstekend, en ook de Mokha Matari kan geweldig zijn.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

526
Oh, soms is die uitverkocht. Dan hebben ze de Tournon, die ook goed moet zijn. Maar ikzelf heb daar nog niet zo lekkere koffie mee kunnen branden als met de Terrazu.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

528
Cobus schreef:Zojuist een kilo Ethiopia Mocca Harrar Longberry, Grade 4 en een kilo Costa Rica Strictly High Grown, HT/PR, Tournon besteld.
Ben benieuwd!
Dat is 2 kilo koffie.
Hoelang doe je daarmee?
Of beter hoe lang zijn vers gebrande bonen vers. Ik lees op de site van gebrand.nl 1 week.

529
kornfed schreef:
Cobus schreef:Zojuist een kilo Ethiopia Mocca Harrar Longberry, Grade 4 en een kilo Costa Rica Strictly High Grown, HT/PR, Tournon besteld.
Ben benieuwd!
Dat is 2 kilo koffie.
Hoelang doe je daarmee?
Of beter hoe lang zijn vers gebrande bonen vers. Ik lees op de site van gebrand.nl 1 week.
Na een week beginnen ze pas op smaak te komen. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

530
@3aan schreef:
kornfed schreef:
Ben benieuwd!
Dat is 2 kilo koffie.
Hoelang doe je daarmee?
Na een week beginnen ze pas op smaak te komen. ;)
En een week daarna beginnen ze oud te worden :D . Kom je alsnog uit op 1 week :mrgreen: .
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60