Hallo allen,
Ik ben meestal te druk om te binden aan een forum, maar mijn liefde voor koffie en het gegeven dat ik het eigenlijk wel zelf zou moeten kunnen maken, hebben mij over de streep gehaald.
Ik heb sinds 2 jaar een Vibiemme domobar uit 1992 schat ik. Fantastische machine, solide en betrouwbaar.
Helaas komt er nu bij het stomen eerst 1 tot 1,5 dl water uit het stoompijpje.
Ook komt er water uit het ventiel boven op de boiler.
Mijn vraag is wat ik zou moeten doen om dit te kunnen verhelpen?
Graag jullie advies
Re: Vibiemme waterniveau te hoog
2Een onderhoudsbeurtje ??
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3@3aan: Dat zou een idee zijn, mits mijn machine van de een onderhoudsbeurt naar de volgend gaat.
Ik heb pas zelf de pressostat vervangen en toen ik zag dat het wel mee viel qua moeilijkheid bedacht ik me dat ik dit ook wel zou moeten oplossen.
Ik weet dat het wellicht aanslag op de niveaumeter zou kunnen zijn al verwacht ik dit niet want er zit een waterontharder tussen, maar goed. Ik weet alleen niet of waar ik die kan vinden op de boiler, enig idee?
Ik heb pas zelf de pressostat vervangen en toen ik zag dat het wel mee viel qua moeilijkheid bedacht ik me dat ik dit ook wel zou moeten oplossen.
Ik weet dat het wellicht aanslag op de niveaumeter zou kunnen zijn al verwacht ik dit niet want er zit een waterontharder tussen, maar goed. Ik weet alleen niet of waar ik die kan vinden op de boiler, enig idee?
Vibiemme Domobar + Mazzer Mini
4Lijkt wel erg op een kapotte overvulsensor. Zal bovenop zitten, met twee draadjes eraan?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
5Bel maandag even met;@Mies schreef:@3aan: Dat zou een idee zijn, mits mijn machine van de een onderhoudsbeurt naar de volgend gaat.
Peter v/d Weerd van KAFKO, zie onderschrift,
reuze behulpzame persoon!
PS Its not me.
6.Spironski schreef:Lijkt wel erg op een kapotte overvulsensor. Zal bovenop zitten, met twee draadjes eraan?
Mag ik dan aannemen dat dit eenvoudig zelf te repareren is?
Waarmee ik ook nog morgen zal bellen met Kafko, dan daarvoor @3aan
7Ik heb mijn overvulsensor nog niet hoeven vervangen, maar het zal te doen zijn. Met Peter ben je in goede handen, wat zegt hij?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
8@spironski
Heb Peter vandaag gesproken, dacht aan de vulklep omdat het water ook als de machine niet aanstaat blijft lekken uit het drukventiel.
Foto gemaakt en ben nu in afwachting van antwoord...
Ondertussen drink ik dan maar French Pres koffie, ook lekker maar geen espresso.
Dank zover, ik laat het weten
Heb Peter vandaag gesproken, dacht aan de vulklep omdat het water ook als de machine niet aanstaat blijft lekken uit het drukventiel.
Foto gemaakt en ben nu in afwachting van antwoord...
Ondertussen drink ik dan maar French Pres koffie, ook lekker maar geen espresso.
Dank zover, ik laat het weten
9We blijven benieuwd !
Is er al een Follow up?
Is er al een Follow up?
10Geen topickaap maar mijn hendel van mijn vibiemme gaat steeds stroever.
Is er een handigheidje die dit kan verhelpen?
gr
Is er een handigheidje die dit kan verhelpen?
gr