Re: Vibiemme waterniveau te hoog

11
Brench schreef:Geen topickaap maar mijn hendel van mijn vibiemme gaat steeds stroever.

Is er een handigheidje die dit kan verhelpen?
De hendel van mijn Rocket ging laatst zo stroef dat ik het idee had de voorkant van de machine eraf te trekken als ik de hendel overhaalde. Bleek met een beetje vet in het schakelaartje daarachter al op te lossen en nadat de hendel was gedemonteerd en volledig doorgesmeerd bleef alles eextra soepel lopen, met een pink te bedienen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

17
Klinkt alsof je busjes in de groep niet meer helemaal goed zijn/afgesleten. Even en grote onderhoudsbeurt voor de groep en alles zou weer goed moeten zijn. Kost je hooguit 20 euro aan onderdelen en een uurtje werk.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

18
Hier dezelfde reactie als op TB;
Sorry B, maar dat is zo ongeveer het stomste wat je doen kan, olie in een levensmiddelen en rubber as-afdichtingen omgeving, zou het maar gauw goed schoonmaken en er de voorgestelde vetten in stoppen, ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

19
Erik82 schreef:Klinkt alsof je busjes in de groep niet meer helemaal goed zijn/afgesleten. Even en grote onderhoudsbeurt voor de groep en alles zou weer goed moeten zijn. Kost je hooguit 20 euro aan onderdelen en een uurtje werk.
Hmz, moet zeggen dat ik weinig happig ben op het zelf sleutelen aan het apparaat.

Welke onderdelen zou ik dan moeten bestellen?

gr

dank 3aan.