Re: By The Bean - Sommeliers Blend
31Hierbij mijn definitieve review van de koffie van By the Bean. Verpakking prima in orde in een net zakje met ventiel. Zoals ik vrij kort na ontvangs al schreef was ik onder de indruk van de geur van de koffie. Ik vond de geur erg lijken op pure chocolade, maar dan met een fris zuurtje er tussen door, je zou er zelfs rode wijn in kunnen ruiken, maar dat is misschien meer gezien hun afkomst dat je daaraan denkt. De hoeveelheid van 250gr is acceptabel maar houdt het voor een goede proefsessie niet enorm over is mijn mening. Ik denk dat bijv 350-400 meer kans geeft om goed te proeven, ook in een iets grotere groep. Voornaamste kritiekpunt bij mij was de versheid die ik al bij ontvangst niet optimaal vond (2wk+). Dat is zonde want het was daardoor moeilijker om een mooie regelmatige uitloop te krijgen, en ook had ik het idee dat de koffie iets eerder blondeerde. Ook geeft het een kijkje in de werkwijze van de leverancier, namelijk laten branden door een derde partij en dan maar hopen dat de koffie enigszins vers is bij aanschaf. Ik zou het toejuichen om de koffie nog eens te proberen in echte verse vorm 1-3dg zodat je zelf de koffie nog enkele dagen kunt laten rusten. Uiteraard dank aan by the bean voor het pakket!