Als iemand de ervaring wilt overdragen prima, ben je dan bereid om enkele brandsessies bij te wonen en dus heel wat uren bezig te zijn en op je voeten te staan en het edele roosteren der bonen bij te wonen en dan ook zelf een rondje of 2 te draaien, als ik brand voor een Markt doe ik rond de 4 kilo en dat zijn dan gemiddeld 9 a 10 brandingen en dan blijft er 3,5 kilo over reken voor het gemak 3 brandingen per uur en als er dan iemand bij zou staan om het uit te leggen ben je nog een uurtje langer bezig.R1200C schreef:De reden dat ik me hier ben in gaan lezen is ook omdat ik een brander wil. In de zoektocht naar informatie kwam ik de handmatige manieren tegen en dat trekt me wel. Komt bij dat ik nog een maand moet wachten voordat het geldschip binnen komt (kuch) dus ik kan kiezen: een maand lang wachten (niet mijn sterkste punt) of alvast wat experimenteren (een sterker punt ).
Maar zoals jullie terecht opmerken is ervaring een belangrijke factor voor succes. Daarom wil ik dat proces wat versnellen door het niet helemaal in mijn eentje te doen. Niet voor niets hebben we eeuwen een stelsel van leermeesters en leerlingen gehad. Ervaring kun je nou eenmaal ook overdragen. Daar draait dit forum natuurlijk ook voor een deel op toch?
Als ik het zo opnieuw lees, doe ik het toch liever alleen dan kan ik ook weinig verzieken door de afleiding.