Re: Testen van de Senseo Sarista

32
@3aan schreef:En die worden dan weer gehackt, gereset, andere in geplaatst etc. heb alleen het idee dat het voor de meesten hier niet echt een optie is. :)

Wat ik er zo in de gauwigheid op de reclame van heb gezien, zit in elke " funnel " een eigen maaleenheid, deze zal dan wel van een zeer magere kwaliteit zijne en misschien toereikend voor 1 of 2 keer de inhoud en dan zal het wel snel over zijn met het hervullen. 8-)
Volgens de Philips website zitten de maalschijven in de Sarista zelf. Speciaal ontworpen maalschijven zelfs, van hoge kwaliteit. Er wordt denk ik iedere keer een afgepaste hoeveelheid in gegooid, en dan draaien de maalschijven totdat er niets meer is. Goed ontwerp op zich.

"De speciaal ontworpen hoge kwaliteit maalschijven draaien zichzelf schoon na elke maalcyclus, om de puurheid van iedere koffieblend voor elke kopje koffie te garanderen.
"
http://www.philips.nl/c/koffiezetters/s ... pp120-drp1
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

33
Ja ik zie het;
Duurzame en hoogwmaalschijven om puurheid van iedere blend te garanderen.

De speciaal ontworpen hoge kwaliteit maalschijven draaien zichzelf schoon na elke maalcyclus, om de puurheid van iedere koffieblend voor elke kopje koffie te garanderen.

Afbeelding

Hoe noemen ze die Mexicaanse boontjes ook alweer ?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

34
Hallo allemaal, hier ben ik weer :)

Verschillende reacties, maar lees wat je wilt lezen en wat men al zegt.. je kunt je abonneren of niet.
Eerst even kijken waar ik t beste de revieuw kan plaatsen.

Verder over mij :)
N dame, 27 jaar oud. Ik mag via Insiders de Sarista testen. Dit omdat ik zoekende ben naar een ander koffieapparaat.
Drink al jaren de pad (wat sommige van jullie denk ik absoluut niet drinken!) maar ik proef pas sinds een klein jaartje echt koffie.
Vele pads drink ik al niet meer. Ik drink mijn koffie nu zwart en drink deze graag sterk. De nespresso heeft mijn hart al best gestolen, maar de prijs van een cup houd mij nog tegen.
Afwachten hoe de Sarista gaat bevallen.

See you!

De Senseo Sarista

35
Hallo allen, echte koffiekenners!

Ik kom net 'om de hoek kijken' wat koffie drinken betreft. Drink thuis al jaren pads en sinds een kleine jaar leer ik koffie pas echt kennen.

Ik drink mijn koffie nu zwart en hou van een sterke bak. De meeste pads heb ik al aan de kant geschoven en ik kies voor de zwaardere/sterkere pads. Senseo heeft nu Lungo uitgebracht, hier ben ik ook erg benieuwd naar.
Maar deze heb ik nog niet kunnen testen omdat... ik de Senseo Sarista heb staan! Voor de Insiders mag ik deze enkele weken testen.
Graag laat ik jullie mijn mening weten.

Re: De Senseo Sarista

36
27 september mocht ik ein-de-lijk het grote pakket ophalen bij een Kialapunt. De dame daar wenste mij veel plezier.

Bij thuiskomst heb ik stap voor stap de doos uitgepakt, alles bekeken en de Senseo Sarista geplaatst.
Wat een prachtapparaat, deze misstaat zeker niet in onze wit/zwarte keuken.

Ik had het apparaat groter verwacht, dus ondanks zijn omvang, valt het voor mij dus mee.

Na vele blaadjes gelezen te hebben, begint het testen!

Afbeelding

37
28 september
De Senseo Sarista staat te pronken op het aanrechtblad.
De stappen volg ik vanuit de Quick start, eerst moet het apparaat 1 keer spoelen.
Een kleine spoeling vind ik, is al het water van binnen wel ververst? Je kent dat wel, het beetje water wat altijd in de vorige Senseo blijft zitten.

Afbeelding

Ik kies de rode Funnel. Deze draait makkelijk op het apparaat, en starten maar!
Flink kabaal, piepende geluidjes, en storing.. Het apparaat geeft aan dat de bonen op zijn. Zonder handleiding plaatste ik de Funnel opnieuw.. en daar is een prachtig gitzwart kopje koffie in het Sarista glas.
Het ruikt in de keuken heerlijk naar verse koffiebonen.

De koffie is goed heet, de smaak is.. koffie. Je proeft dat je een regular koffiesmaak hebt.
Ik wil meteen alle smaken proberen, maar ik wil genieten van mijn ‘bak’ dus laat de koffie rustig zakken.

Afbeelding

38
Nu wat kritischer, de tussenstand op 30 september..

ik heb online een video geplaatst, hopelijk is dit gelukt en kan iedereen deze zien. Graag jullie reacties. In de video is goed de volume te horen. http://www.youtube.com/watch?v=jR9BV-vp ... =endscreen

Enkele dagen drink ik nu koffie uit de Senseo Sarista, ik doe dit met veel plezier en kijk uit naar ieder kopje. Ook laat ik graag familie en vrienden proeven.
Het apparaat staat nog steeds mooi op ons aanrechtblad, we hebben er de ruimte voor.
De vorige Senseo staat in de kast en die mis ik he-le-maal niet.

Ik had mij aangemeld voor de campagne omdat ik zoekende ben naar een nieuw koffieapparaat. Zelf heb ik de allereerste Senseo versleten en heb ik op dit moment de Senseo Latte Select. Deze was aangeschaft voor de mogelijkheden met melk, maar ik maak er haast geen gebruik van.
Wat mij tegen gaat staan is dat wanneer de koffiepad/koffie een vervelende geur krijgt wanneer de vershoud zak al enige tijd geleden is geopend. Iemand hier nog tips voor? Of zijn jullie absoluut geen pad drinkers?
Ik drink graag goede koffie (maar wat is goede koffie?!) en vond tot een twee weken geleden de Nespresso heerlijk. Maar de prijs per cupje houdt mij tegen om een Nespresso aan te schaffen.
Daarnaast drink ik steeds meer bij vrienden/familie koffie uit een bonenmachine wat me ook goed bevalt.
Ik gaf voorgaande de campagne aan dat ik benieuwd was naar het geluid/volume van deze nieuwe Senseo Sarista.
Ik ervaar het apparaat nu en dit is mijn mening tot nu toe (apparaat 4 dagen in bezit):

Pluspunten
-Uiterlijk
-Smaakkeuze
-Makkelijk schoon te houden
-Vers ruikend ‘bakkie’ koffie
-Hete koffie
-Minder accessoires dan vorige Senseo (2 x pad houder, pad opbergcontainer, pad prullenbakje)

Minpunten
-Volume tijdens het malen van de bonen, maar wat wil je de bonen moeten gemaald worden
-Prijs van de Bean Funnel
-Middelmaat mok past niet onder de tuit
-Geeft snel aan dat het water op is

39
Dit is leuk als 'eerste indruk'. Je kan geen grondige review schrijven in 4 dagen. Simpel. Een goede review schrijf je na een maand intensief gebruik. Dus ik ga jou nu gratis en voor niets helpen.
Dit verwacht ik idealiter zie in een echte review
-Veel foto's, dus ook van de beanfunnel en het mechanisme
-Veel film
-Maten. Alle maten, gewichten en volumes nameten. Droog en nat gewicht. Ook bvb lekbakvolume
-Uitgebreide teardown en bespreking van de kwaliteit van de gebruikte onderdelen.
-Next up, metingen. Belangrijk. TDS, extractiepercentages,, timings, temperatuur, druk, koffieboonversheid, maalgrootte. Alles in grafiekjes met meerdere samples en daaruit een conclusie getrokken wbt consistentie.
-Allerbelangrijkste, blindtesten. Sarista vs handopgieten. Zelfde bonen zijn te gebruiken. Mix van experts en leken in je panel

kijk op www.dpreview.com en www.anandtech.com voor gedegen reviews.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

40
jointhat schreef:Hallo allemaal, hier ben ik weer :)

Verschillende reacties, maar lees wat je wilt lezen en wat men al zegt.. je kunt je abonneren of niet.
Eerst even kijken waar ik t beste de revieuw kan plaatsen.

Verder over mij :)
N dame, 27 jaar oud. Ik mag via Insiders de Sarista testen. Dit omdat ik zoekende ben naar een ander koffieapparaat.
Drink al jaren de pad (wat sommige van jullie denk ik absoluut niet drinken!) maar ik proef pas sinds een klein jaartje echt koffie.
Vele pads drink ik al niet meer. Ik drink mijn koffie nu zwart en drink deze graag sterk. De nespresso heeft mijn hart al best gestolen, maar de prijs van een cup houd mij nog tegen.
Afwachten hoe de Sarista gaat bevallen.

See you!

Als je niks beters te vermelden hebt, kan je het beter laten.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.