Re: SanRemo Capri?

21
:D

ik hoop dat ik hem kwijt kan want ik kan de afmetingen niet vinden op internet, hij lijkt mij iets breder dan het nieuwe model...

en dan nog dit...WAF...

:lol:
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

23
Ik zit wel een beetje met een overstock nu.... :)

Ecm botticelli II
Quamar T80
SanRemo Capri
de "nieuwe" bonenmaler....

Binnekort maar even een advertentie op marktplaats! ;)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

26
Is dat niet een Anfim Best, een aardige maler met 54mm schijven? Ik zou die samen met de Botticelli verkopen en de T80 bij de San Remo houden.

Met enig geluk kan je nog wat winst maken ook. Heb je voor erg weinig geld een heel mooie set staan!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

28
Nou, ik heb hem inmiddels op zijn plekje staan! Wat een apparaat! Dit moet wel leuk zijn om mee te spelen!
Hij neemt flink wat ruimte meer in maar hij past! Van buiten ziet hij er netjes uit maar uiteraard "under the hood" mag er wel een sopje doorheen! Maar dat was te verwachten. Verder zitten alle accesoires erbij! Alleen de waterontharder niet. En heel leuk ook dat de oude eigenaar mij ook nog even 3 bussen cleanexpress van elk 1kg en blindfilter in mijn handen drukte! Die ging hij toch niet meer gebruiken met zijn nieuwe Jura.... :P
Er zit dus een cappucinatore van faema (a 375,-!!! ) bij en volgens de eigenaar geen stoompijpje. Maar toen ik thuis kwam zag ik onder de drip tray wat los liggen, verdomme :? , een losse koppeling! Maar nee, het was het originele stoompijpje! Die ga ik dus mooi even terug monteren! ;) Er lagen daar ook nog 4 pootjes voor onder de machine die hem een slag lager neerzet.
Uiteraard moet er nog het een en ander schoon worden gemaakt, zie de foto's (niet al te beste kwaliteit :oops: ) in de galerij via de link hieronder....maar ik ga me nu eerst verdiepen in de handleiding! Is er ergens een duidelijk filmpje te vinden of uitleg over hoe deze machine te ontkalken? Want dat wil ik eigenlijk als eerste doen!
De molen die erbij zit is een Anfim Milano.

Uiteraard volgen er nog meer foto's en zal ik kijken om een filmpje te maken van de amchine in werking!

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door bobbee op do 11 okt 2012, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

30
Ja, daar mag je even tijd in steken. Vraag me af of je ook niet beter meteen even de douche en groepring zou vervangen. Maar als dan alles schoon is heb je ook wat!

Volgens mij is de maler een Anfim Super Best (ofzo) en zetelt Anfim in Milaan. Zou nog steeds de T80 houden.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder