Re: SanRemo Capri?
41Je zou ook kunnen overwegen om gewoon het hele ding bij Peter neer te zetten voor een onderhoudsbeurt, hij heeft hele schappelijke prijzen en dan kun je er daarna voorlopig weer mee vooruit.
Thx, en ik maak zelf ook veel gebruik van internet en de handleidingen van personen die de moeite hebben genomen om foto's met uitleg te posten. Misschien heeft iemand anders hier weer wat aan in de toekomst. Het is leuk om het hier neer te zetten voor een stel enthousiastelingen! In mijn omgeving vinden ze het wel prima, behalve mijn broer, die vind het ook mooi. Hij heeft zelf al jaren een ECM botticelli II.Welke machine heb je zelf gedaan dan?CarpSafari schreef:Goed bezig en leuk de foto's erbij te zien, te meer omdat deze machine toch net weer iets afwijkt van die ik ken.
De gouden ga ik meteen los schroeven. Ik wil zo mijn mogelijk los schroeven ivm eventuele lekkage's. Alleen het noodzakelijke...CarpSafari schreef: Apart hoe het driewegventiel bovenop de groep is geplaatst, ik neem tenminste aan dat dat het driewegventiel is, want ook die ziet er iets afwijkend uit. Ik zou die ook even losschroeven en reinigen.
Ook die 'gouden' moer zou ik losdraaien, lijkt me de 'mushroom', dan kan je ook beter vuil uit de kop verwijderen.
Super, daar heb ik examen in gedaan,kan ik er nog eens wat mee doen ook!CarpSafari schreef:Koppelingen worden idd hard gesoldeert.
Oh dat is een hele rij inmiddels, van de AMA [30 jaar geleden], via diverse Quickmills en Poccinos bij horecabakken terechtgekomen.Welke machine heb je zelf gedaan dan?
Echt een verschil inderdaad! Ik vraag me ook af of er wel een "consumer" volautomaat is die qua bouw kwaliteit kan tippen aan een piston machine? Want zelfs de ECM botticelli II is mooi(er) gebouwd en ik denk dat 't ook wel op gaat voor bv een rancillio silvia?Spironski schreef: Ik moest onwillekeurig bij het zien van die horecamachines denken aan dit draadje. Het is me wel een verschil...
Klopt!Ik heb trouwens die messing moer op de groep los gedraaid en daar onder zit een buis zeefje. Is dat de paddestoel?
Ik denk niet dat er op jouw groep zoiets zit als een Mushroom, zie de volgende afbeelding 2 rode delen en de onderste daarvan is de door jou beoogde "paddestoel" daar zitten en sproeier in ( (Gliceur) (het gele schroefje) en een viertal andere gaatjes.bobbee schreef:@ carpsafari: Wow, ziet er goed uit! Die groep zit inderdaad direct op de boiler met een flink messingen blok en bij mij heel anders middels leidingen. Ik heb trouwens die messing moer op de groep los gedraaid en daar onder zit een buis zeefje. Is dat de paddestoel? Zo meteen even opnieuw water koken voor een vers sopje en de boel er in leggen en daarna mijn nachtrust pakken...
!